English

روح اله لطیفی:

تحولات در کشور افغانستان، باعث توقف تجارت در مرزهای دوغارون و ماهیرود شد

سخنگوی گمرک بیان کرد: از تجار و بازرگانان درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

تحولات در کشور افغانستان، باعث توقف تجارت در مرزهای دوغارون و ماهیرود شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اعلام کرد: با توجه به تحولات چند هفته اخیر در کشور افغانستان، روز گذشته گمرک اسلام قلعه در مجاورت مرز ایران( شهرستان تایباد) به تصرف طالبان در آمد، تجارت از مرزهای دوغارون و ماهیرود متوقف شد.

بعد از گمرک اسلام قلعه، گمرک ابونصر فراهی هم مرز با خراسان جنوبی نیز به دست طالبان سقوط کرد؛ ایران و افغانستان دارای سه گمرک مرزی هستند که از عصر دیروز تا الان ۲ گمرک به تصرف طالبان درآمده است.

روح اله لطیفی در ادامه اضافه کرد: به دلیل تحولات عصر امروز درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

سخنگوی گمرک همچنین اظهار داشت: از عصر امروز و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و  بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز  ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.

وی افزود: از تجار و بازرگانان درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

لطیفی در خاتمه متذکر شد و گفت: مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه