English

موج‌ گزارش می‌دهد؛

نبود ماسک‌‌ و مواد ضدعفونی‌ در داروخانه‌های هرمزگان

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌ نه تنها شهروندان عادی بلکه کادر درمانی هرمزگان را نیز با مشکلات متعددی در پیشگیری از ابتلا به کرونا رو به رو کرده است.

نبود ماسک‌‌ و مواد ضدعفونی‌ در داروخانه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، چندی‌ست کشور به صورت جدی درگیر ویروس کرونا شده و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف را در پی داشته است.

این ویروس از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود و ویروس COVID-19 می‌تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

اما در این میان نبود ماسک، ژل و الکل ضدعفونی نیز یکی از معضلاتی است که مردم را درگیر کرده است و مردم از آن گله مند و سرگردان هستند.

نبود این اقلام در داروخانه های سطح استان سبب نارضایتی گسترده‌ای در این زمینه شده است.

فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج در خصوص کمبود ماسک، ژل در سطح داروخانه ها عنوان کرد: این موضوع مختص  استان هرمزگان نیست و همه جای کشور با این موضوع درگیر هستند.

وی اضافه کرد: استان های که بیشتر درگیر ویروس کرونا هستند در اولویت بیشتری قرار دارند و ما حتی برای پرسنل بیمارستانی خود نیز با کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه زمانی برای رفع این مشکل نمی‌توان مشخص کرد گفت: هر زمان که این اقلام برای ما ارسال شود توزیع نیز انجام خواهد شد و مردم سعی کنند از مکان های پر ازدحام مانند بازار و خیابان، اجتناب کنند. 

نوروزیان بیان کرد: مردم نباید از منزل های خود خارج شوند و در منزل و محل کار دست های خود را مرتب با آب و صابون شستشو دهند.

وی در پاسخ به این که موارد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان ها وجود داشته یا نه، گفت: مواردی در شهرستان ها وجود داشته ولی تعداد آنها ها به صورت استانی اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه