English

امام جمعه یزد:

مردم باید در نامگذاری فرزندان خود بیشتر دقت کنند

امام جمعه یزد گفت: باید فرهنگ‌سازی و مشاوره‌های لازم در ارتباط با انتخاب نام نیکو به والدین ارائه شود.

مردم باید در نامگذاری فرزندان خود بیشتر دقت کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد به مناسبت سوم دی‌ماه روز ثبت‌احوال در دیدار مدیرکل و کارکنان ثبت احوال استان یزد افزود: انتخاب نام اسلامی و مناسب از رسالت‌های مهم خانواده‌هاست که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: در آیات و روایات متعدد اسلامی بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان تاکید شده و حتی در روایتی آمده است که در روز قیامت فرزندان نسبت به انتخاب نکردن نام مناسب از والدین خود گلایه می‌کنند.

امام جمعه یزد از اینکه برخی والدین اسامی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارد، انتقاد کرد و بیان داشت: باید فرهنگ‌سازی و مشاوره‌های لازم در ارتباط با انتخاب نام نیکو به والدین ارائه شود.

ناصری یزدی تاکید کرد: بسیاری از افراد زمانی متوجه اهمیت این مساله می شوند اسامی مناسب انتخاب می‌کنند در حالی که باید توسط اداره ثبت احوال و نهادهای فرهنگی و آموزشی موضوع را برای همگان تبیین  کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: از جمله مشکلاتی که در جامعه وجود دارد موضوع کاهش فرزندآوری است که بدون شک، تهدید بسیار جدی برای جامعه اسلامی به حساب می‌آید و دشمن با برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای برای تداوم این مشکل در ایران برنامه هایی طراحی کرده است.

ناصری یزدی با بیان اینکه در روایات و آیات تاکید شد که خداوند رزق و روزی فرزندان را می‌دهد و والدین نباید نگران این موضوع باشند، گفت: اگر برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم، ۳۰ سال آینده با جامعه‌ای سالمند روبرو هستیم و استکبار و دشمنان اسلام به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را علیه این کشور عملی کنند.

امام جمعه یزد افزود: اداره‌کل ثبت احوال باید به صورت ویژه در ارتباط با مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و موارد مختلفی از این قبیل فعالیت‌هایی را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه