English

امام جمعه یزد:

مردم را با مسائل و جزییات زکات آشنا کنید

امام جمعه یزد گفت: زکات حدود و مسائلی دارد حتما باید این مسائل برای افراد واجد شرایط توضیح داده شود و کشاورزان نسبت به این موارد آگاهی پیدا کنند.

مردم را با مسائل و جزییات زکات آشنا کنید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد در نشست شورای زکات استان یزد افزود: توجه به موضوع آموزش در این فریضه الهی از جمله موارد مهمی است که به رغم اهمیت مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید در سازمان‌هایی همانند اداره کل غله، سازمان تعاون‌ روستایی و دیگر نهادها  که مرتبط با جامعه هستند افرادی حضور داشته باشند و هنگام مراجعه کشاورزان، توضیحاتی در این زمینه به آنها ارائه کنند.   

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اکتفا کردن صرف به اعلام برخی مسائل در صدا و سیما کافی نیست تصریح کرد: زکات حدود و مسائلی دارد حتما باید این مسائل برای افراد واجد شرایط توضیح داده شود و آنها نسبت به این موارد آگاهی پیدا کنند.

ناصری یزدی همچنین به چاپ کتاب‌های کم حجم و مناسب در ارتباط با مسائل زکات در کشور اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها باید در اختیار کشاورزان قرار گیرد و از طریق روحانیون و مبلغان دینی برای آنها بیان شود تا همه نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه گفت: موضوع دیگر در ارتباط با محل مصرف زکات است که باید اولویت در همان نقاطی باشد که زکات در آن پرداخت شد؛ باید زکاتی که در منطقه‌ای پرداخت می‌شود در همان محل مصرف و اطلاع‌رسانی گسترده هم نسبت به این رویکرد در نقاط مختلف انجام شود تا مردم بدانند زکاتی که پرداخت می‌کنند صرف محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از همان نقطه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه