English

سرهنگ حسن صنعتکاران در گفتگو با موج مطرح کرد؛

ضرورتی برای بستن تنگه هرمز وجود ندارد

معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد(ع) ضمن اشاره به این که استکبار جهانی در پی تصرف خرمشهرهای دیگر است، بیان داشت: دشمن شرایط را درک کرده است و ضرورتی برای بستن تنگه‌ی هرمز وجود ندارد.

ضرورتی برای بستن تنگه هرمز وجود ندارد

سرهنگ حسن صنعتکاران معاون هماهنگی کننده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان، با بیان این‌که هفته دفاع مقدس برگ زرینی از نظام و انقلاب است، عنوان کرد: قریب به 400 عنوان برنامه در سراسر استان در حال انجام است، اما محوری ترین برنامه هایی که در این هفته برگزار می شود، رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه بود که با نمایش اقتدار نیروهای مسلح کشور برگزار شد.

 وی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس به میزبانی بندرعباس خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بوستان ولایت در طول یک هفته از ساعت 18 تا 22 در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه

*افزایش شناخت جوانان نسبت شهدا و ایثارگران

معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد(ع) هدف از برگزاری و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس را ایجاد شور و نشاط و امیدواری بین مردم و اطلاع از آخرین دستاوردهای نظامی کشور بیان کرد و گفت: امیدوارم این نمایشگاه زمینه ای را برای شناخت بیشتر شهیدان و ایثارگران توسط قشر جوان را ایجاد کند.

*رسالت های گستره سپاه

معاون هماهنگی کننده سپاه امام سجاد (ع) بندرعباس در خصوص عملکرد چهل ساله سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس رسالتی که برعهده دارد در طول حیات خود، به فراخور نیازهای انقلاب اسلامی، پاسخگو بوده است، تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب؛ مباحثی مانند تثبیت انقلاب اسلامی، مقابله با ترورها، فعالیت منافقان و همچنین اقدامات تجزیه طلبانه، مطرح بود که سپاه پاسداران با قدرت و تدبیر توانست بر آن ها فائق آید.

 وی ادامه داد: در طی 8 سال دفاع مقدس نیز این اقدامات ادامه داشت.

 سرهنگ صنعتکاران تصریح کرد: بعد از جنگ؛ رسالت سپاه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیشتر از قبل شکوفا شد و سپاه سعی کرد با همراهی دیگر دستگاه ها و نیروهای مردمی، جامعه را متناسب با شرایط انقلاب اسلامی به سمت  اهداف پیش برد که این شرایط در دهه های سوم و چهارم انقلاب نیز ادامه داشته است.

 وی گفت: سپاه متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی سعی دارد به  نیاز های جامعه پاسخ دهد که متناسب با این نیازها، پاسخگویی نیز متفاوت خواهد بود.

سرهنگ حسن صنعتکاران اذعان داشت: با توجه به شرایط تحریم ها  و معضلات اقتصادی کشور، سپاه در تلاش است، در کنار دیگر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی اش، به مجموعه نظام یاری رساند.

ناو آمریکایی

*تحرکات استکبار جهانی در منطقه

وی با اشاره به تحرکات استکبار جهانی و دست نشانده ی آن در منطقه، خطاب به مردم ایران گفت: امروز هم دشمن در پی تصرف خرمشهرهای دیگری است که البته هیچ گاه حتی اجازه ی اشاره به وجبی از خاک کشور را نخواهیم داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد (ع) بندرعباس با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی در کشور، تصریح کرد: در جنگی که به کشور تحمیل شد توانستیم پیروزی را برای کشور و نظام رقم بزنیم؛ هشت سال دفاع مقدس، دو نکته را به ما آموخت؛ پیروی از خط امام (ره) و دیگری مقاومت در مقابل تجاوز و تسلیم نشدن در مقابل متجاوزگران است.

*ولی فقیه خود را تنها نگذارید

وی گفت: پیام ما به مردم این است که ولی فقیه خود را تنها نگذارند و همیشه در مسیری گام بر دارند که انقلاب تعیین کرده است و به پاس خون شهدای این نظام و سرزمین، ادامه دهنده راهشان باشند.

*قدرت نظامی کشور در شرایط ایده آل است

سرهنگ صنعتکاران با بیان این که ما از لحاظ جغرافیایی و منطقه ای در نقطه ای بسیار حساسی قرار داریم، اضافه کرد: خبر خوب برای مردم ایران و علی الخصوص هرمزگانی ها این است که کشور از لحاظ قدرت نظامی در شرایط ایده آل و مطلوبی به سر می برد که قطعا هیچ گونه تهدیدی، این نظام را خدشه دار نمی کند.

وی افزود: با وجود سربازان و پاسدارانی که با عشق به شهدا، به نظام خدمت می کنند، بدون شک، قادریم قدرتمندتر و کوبنده تر از هشت سال دفاع مقدس، از آرمان های این نظام پشتیبانی کنیم.

معاون هماهنگی کننده سپاه امام سجاد(ع) با تاکید بر این که دشمن در مخیله اش نیز  نمی گنجد که بتواند به این مرز و بوم و انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره ای بکند، گفت: مردم و پاسداران نظام با تمام قوا بیشتر از شرایط دفاع مقدس، در صحنه حضور دارند و ارزش های انقلاب را حفظ خواهند کرد.

وی تصریح کرد: محوری ترین موضوع، تاکید جامعه بر ارزش های نوین اسلامی است، که قطعا در کشور فراهم خواهیم کرد.

سپاه

*امنیت تنگه ی هرمز با ایران است

معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد (ع) با اشاره به افزایش تنش ها در تنگه هرمز و اهمیت حفظ امنیت در این منطقه، اذعان داشت: مطمئنا تنگه هرمز حریم جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران بوده و ایران تعیین کننده شرایط و امنیت در این آبراهه است و دشمن نیز از این موضوع آگاهی دارد و قطعا  ضرورتی بر بستن تنگه هرمز نخواهد بود و ما به سلامت از این مسیر عبور خواهیم کرد.

وی گفت: دشمنان پاسخ خود را دریافت کرده اند؛ قطعا به کوچکترین تعرض به خاک مقدس کشور عزیزمان پاسخ کوبنده تری خواهیم داد و هیچگاه دست از آرمان های انقلاب و رهنمود های مقام معظم رهبری بر نخواهیم داشت.

سرهنگ صنعتکاران خاطرنشان کرد: امنیت آبراهه و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت است و امنیت این مسیر باید توسط مردم منطقه تامین شود و تنگه هرمز تنها برای یک کشور نیست.

اقدامات فرهنگی سپاه

*برنامه های فرهنگی

وی در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی توسط سپاه امام سجاد (ع) در نیمه دوم سال جاری، بیان داشت: سپاه پاسداران همواره میدان دار بوده است و با تفکر و روحیه خاص بسیجی در تمام عرصه ها حضور داشته و به عنوان مظهر قدرت عرصه را بر مستکبران تنگ کرده است.

 سرهنگ صنعتکاران طرح تحول محلات، برای تحول اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محلات، را از مهمترین برنامه های فرهنگی سپاه پاسداران امام سجاد(ع)، دانست و اذعان داشت: از دیگر برنامه های کاربردی ما، توانمند سازی ماموران سپاه پاسداران با توجه به شرایط فرهنگی و جغرافیایی استان هرمزگان برای ارتقا وضعیت فرهنگی و به کار گیری ماموران در بخش های مختلف، است.

وی افزود: تلاش می کنیم تمام ظرفیت ها  و توانمندی های  بخش های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا از ظرفیت های فعالی در خور فرهنگ هرمزگان، برخوردار شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه