English

معاون استاندار کرمانشاه:

دستاوردها و خدمات نظام اسلامی برای مردم بیان شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تأکید کرد: دستاوردها و خدمات نظام اسلامی در مقیاس‌های اثرگذار جهانی و منطقه‌ای بیان شود.

دستاوردها و خدمات نظام اسلامی برای مردم بیان شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار بابیان اینکه در ذات نظام اسلامی جمهوری اسلامی عملکرد منفی وجود ندارد، افزود: برخی عملکردهای ناپسند نشاءت گرفته از بدسلیقگی‌ها بوده است

وی اظهار داشت: نظام اسلامی ایران قطب علمی منطقه بوده و رتبه نخست دنیا در ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی را دارد به‌طوری‌که از رتبه 110 قبل از انقلاب به 60 در سال 2018 رسیده است. این پیشرفت باوجود کمبودها و وجود کشورهای رقیب بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: روزگاری مردم برای تأمین نیازهای درمانی خود به خارج از کشور می‌رفتند و پزشکان بنگلادشی و هندی ما را درمان می‌کردند اما امروز ایران به قطب درمانی منطقه تبدیل‌شده و بسیاری برای مداوای بهتر و ارزان‌تر راهی ایران می‌شوند.

وی اضافه کرد: در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم و اگر استکبار ضعفی در ما می‌دید شک نکنید که اقدام می‌کرد اما می‌داند که هر حرکتی هزینه بسیار بزرگی برایش در بر خواهد داشت.

الهی تبار در ادامه اعلام کرد: در بحث بازسازی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در زلزله سرپل ذهاب کار بزرگی روی‌داده و تقدیر رئیس‌جمهوری از استاندار به نمایندگی از مجموعه مدیران استان بوده است.

وی گفت: وجود کانکس و چادر در سرپل ذهاب طبیعی است و بازگشت زندگی‌ها به روند عادی باوجود حجم واحدهای تخریبی و تعمیری زمان‌بر است اما باید ساماندهی شوند. قرار نیست به خاطر حل مشکل مردم در کانکس‌ها، باعث سوءاستفاده عده‌ای شود. جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها خواسته مردم بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: در مسائل بهداشتی اگر موفقیتی حاصل شد به خاطر پایه قرار گرفتن مردم و محوریت آموزش‌ها بود. ما بحران مسائل بهداشتی در زلزله را باوجود تهدیدها پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: در بیان اقدام‌ها و خدمات صورت گرفته در زلزله می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. کسانی که به خاطر کمبودهای زلزله در تلویزیون اشک ریختند ای‌کاش که خدمات را هم بیان می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: در زلزله از روزهای اول کمیته خاص مسائل روحی روانی تشکیل شد و بهزیستی یک میلیارد اعتبار کمک کرد. وزارت بهداشت نیز دانشگاه‌های خود را در این امر بسیج کرد و درمجموع نزدیک به 220 هزار نفر غربالگری شدند و 23 هزار نفر مداخله‌گری و روی پنج‌تا 6 هزار نفر هم کاردرمانی صورت گرفت.

وی افزود: کلینیک‌های مسائل روحی روانی را در منطقه مستقر خواهیم کرد. مسئولان شهر سرپل ذهاب پارک ورودی را به‌مانند سال گذشته مهیای ایام نوروز کنند.

الهی تبار با تأکید بر ارائه تمامی خدمات نظام اسلامی، خاطرنشان ساخت: آموزش‌وپرورش از محل اعتبارات به مدارس زلزله‌زده کمک‌رسانی کند. در بحث جمع‌آوری متکدیان، دستگاه‌های مسئول به فکر ساماندهی باشند. اعتبارات کمک به سمن‌های سرپل ذهاب ویژه دیده شود و طرح‌هایی که نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنند معرفی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه