English

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن خبر داد:

درخشش شهرستان های غرب استان اصفهان با ثبت ۴۶۵ موقوفه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: شهرستان های غرب استان اصفهان با ثبت 465 موقوفه در سامانه جامع اوقاف در جایگاه برتر استانی قرار دارند.

درخشش شهرستان های غرب استان اصفهان با ثبت 465 موقوفه

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی با بیان اینکه هر ساله دهه وقف فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ وقف به شمار می رود، اظهار داشت: وقف در لغت به معنی ایستادن و در اصطلاح فقهی، به معنای حبس مال و جلوگیری از انتقال آن به دیگری چه از راه فروش و چه از راه بخشش، ارث و غیره است.

وی با بیان این که وقف خدمت به مردم و نوعی گره گشایی از مشکلات و سر و سامان دادن به وضعیت فرهنگی و اجتماعی است، عنوان داشت: در مقابل این حبس مال، ساری و جاری کردن عواید و منافع آن در راه خیر و با نیت های مختلف نظیر مذهبی، فرهنگی، اجتماعی در راستای کمک به همنوع و رفع نیازهای مختلف جامعه است.

وی افزود: اخذ اسناد مالکیت اماکن مذهبی و موقوفات و احیاء و استحصال حق و حقوق موقوفات از مستأجران و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش از وظایف سنگین و خطیر اداره اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن کل موقوفات ثبت شده شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در سامانه جامع سازمان اوقاف را 465 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد بیش از 450 فقره موقوفات متصرفی است که به موجب قانون و آیین نامه های مربوطه اداره آن برعهده اداره اوقاف و امور خیریه است و تعداد 4 فقره غیر متصرفی است که به موجب وقف نامه اداره امورآن برعهده متولی موقوفه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه