English

با حضور مدیرکل و اعضای کارگروه؛

نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، جمعی از کارکنان ستادی و صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه برگزار شد.

نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این جلسه گفت: جسارت پرداختن به واقعیت‌ها و چالش‌ها  از جمله  واقعیات انکارناپذیری است که مدیران باید به آن ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، افزود : واقعیتی که وجود دارد این است که لرستان در شاخصی مانند کنکور به جایگاه مطلوب دست نیافته، پس باید بررسی شود که چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه چه مواردی است تا بتوان برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل باید مطالعه دقیقی صورت گیرد و سهم ناکامی هر یک از مولفه‌های موثر در کنکور به درستی مشخص شود. 

دریکوند، ادامه داد: تردیدی نیست که در موفقیت یا ناکامی دانش‌آموزان در کنکور سراسری عوامل مختلفی از جمله خانواده؛ نهادهای فرهنگی، اقتصاد جامعه، خانواده و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذارند، پس باید تلاش شود تا هر یک از این مولفه‌ها در جای خود بررسی شود.

وی تاکید کرد: گرچه کنکور معیار درستی برای ارزیابی فرایند یادگیری نیست؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر مهمترین شاخص توفیق  استان‌ها با شاخص کنکور ارزیابی می شود، باید به صورت کارشناسی و تخصصی برای ارتقای این شاخص تلاش کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بر این نکته تاکید کرد که باید راهکارهایی را ارائه داد که به راحتی عملیاتی و اجرایی شوند و ادامه داد: برای ارتقای جایگاه استان در کنکور باید مداومت داشت و به صورت مقطعی عمل نکرد.

وی به نقش مشارکت و همکاری موسسات علمی و آموزشی، خیرین حقیقی و حقوقی در تحقق اهداف اشاره کرد و افزود: باید کارگروهی متشکل از صاحبان فن و کارشناسان به بررسی علل و موانع پیش روی داوطلبان لرستانی کنکور سراسری بپردازد.

نشست چالش های کنکور در لرستان

گفتنی است در ادامه این نشست، آقایان سهرابی، جهان نژاد و رحمانی از  فعالین حوزه آموزشی و کنکور و قاسمی، مرادی، صارمیان، مرادی زاده، شاهرخی، بیات و هاشمی، از کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های کنکور در لرستان پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه