English

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان:

«تهک» طرحی با هدف همکاری مردم و هواشناسی است

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: یکی از انتظارات سازمان هواشناسی بلوغ طرح «تهک» و عملیاتی شدن آن در لایه‌های مختلف جامعه است .

«تهک» طرحی با هدف همکاری مردم و هواشناسی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، بیجندی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی ۱۰ سال اخیر شرایط خشکسالی در اصفهان افزایش یافته و اصفهان با رد کردن خشکسالی هیدرولوژی به خشکسالی بعدی رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی استان اصفهان افزود: در حال حاضر جایگاه اصفهان بین خشکسالی هیدرولوژی و اقتصادی، اجتماعی  می باشد که نیازمند برنامه ریزی فراوانی است.

بیجندی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های صورت گرفته در استان اصفهان برای سه ماه آینده گفت: وضعیت بارش در پاییز 96 نسبت به مدت مشابه بهبود نسبی خواهد داشت اما نسبت به بلند مدت کاهش 10 تا 15 درصدی را انتظار داریم.

وی اضافه کرد:  بارش‌ها در سال جاری از نیمه آبان ماه آغاز می‌شود و در نیمه غربی بیشترین بارش‌ها را خواهیم داشت.

بیجندی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سرچشمه‌های زاینده رود بارش‌های نرمالی را خواهیم داشت اما در مرکز و شرق استان به دلیل خشکی زیاد خاک بارش‌ها مفید نخواهد بود.

وی پیرامون اهداف اداره هواشناسی استان گفت: پایش مستمر جو و تولید داده، پردازش و تولید محصول، تصمیم‌سازی در مدیریت و امور روزمره مردم از جمله اهداف مهم هواشناسی است .

بیجندی افزود: بالاترین کامپیوترهای پردازش‌ داده موجود در کشور در اختیار سازمان هواشناسی کشور بوده و ابر رایانه‌های استان اصفهان هم ازجمله بهترین‌ها می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی 9 ماه نخست سال گذشته مبلغ 422 میلیارد تومان به 11 استان توسط سازمان هوانشاسی کشور برای حفظ منابع صندوق بیمه کشاورزی کمک گردیده که مصداق اقتصاد مقاومتی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه