English

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان:

نظارت برفعالیت‌های دینی مهم ترین وظیفه سازمان تبلیغات است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برگزاری جلسات متعدد گفتمان دینی با جامعه هدف دانش آموزان از جمله فعالیت های شاخص سازمان تبلیغات اسلامی است که در گفتمان دینی به موضوعات سبک زندگی، سوادرسانه ای، مبانی انقلاب اسلامی و مفاهیم تربیتی و دینی پرداخته می شود .

نظارت برفعالیت‌های دینی مهم ترین وظیفه سازمان تبلیغات است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، حجت الاسلام رحمت الله اروجی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل ، با اشاره به روز جهانی قدس و رسالت امت اسلامی، اظهار کرد: اهمیت حضور مسلمانان در عرصه میدانی روز جهانی قدس در شرایط کنونی و تبلیغ این روز در رسیدن فریاد مظلومیت مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از صهیونیست جهانی نسبت به هر زمان دیگر بیشتر است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه 1360 به فرمان امام راحل با اهدافی مشخص تشکیل شد، در  حقیقت شکل گیری سازمان تبلیغات اسلامی را به فراخور نیازهای تبلیغی برای جامعه است.

وی یادآور شد: این سازمان به عنوان یک سازمان غیر دولتی تشکیل شده که دفتر مرکزی آن در تهران مستقر است، مراکز مختلفی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت در سراسر کشور هستند و در سطح استان‌ها اداره کل تبلیغات اسلامی تأسیس شده است که 25 شهرستان استان اصفهان نیز دارای اداره تبلیغات اسلامی هستند.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به اهداف تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: این سازمان بستر بسیار گسترده‌ای برای تحت حمایت قرار دادن مخاطبین دارد، جوامع هدف سازمان تبلیغات اسلامی در چهار گروه دسته بندی می‌شود؛ گروه اول شبکه تبلیغ دین شامل مبلغین و ائمه جمعه و جماعات و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران که به عنوان مبلغات در حال فعالیت هستند

وی افزود: گروه دوم جامعه هدف سازمان، تشکل های دینی وهیئت های مذهبی و مداحان وگروه سوم جامعه هدف، جامعه قرآنی استان شامل موسسات قرآن و اصحاب قرآنی است؛ گروه چهارم، جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فعالیت های دینی تبیین ومعرفی شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تاسیس دبیرستان های علوم صدرا ازدیگر برکات فعالیت های سازمان تبلیغات است که در 5شهرستان اصفهان تعداد 11 مرکز تاسیس و راه اندازی شده  است.

وی افزود: اصفهان رتبه دوم در  این زمینه درکشور را دارا است.

وی بیان کرد: در مجموع سطح استان بالغ بر 938 گفتمان دینی به صورت جلسه ای، همایشی و کارگاهی برگزار شده است که جمعیت بالغ بر40 هزار دانش آموز را تحت پوشش  خود قرار داده است.

وی افزود: در حوزه تشکل های دینی، شاهد راه اندازی سامانه طوبی به عنوان جامع ترین بانک  اطلاعاتی  تشکل های دینی در سطح استان بودیم که براساس امار ثبت شده، 4 هزار و850 هیئت مذهبی دراستان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه