English

قرارگیری میانگین بارش قم در وضعیت سبز

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به بارش ۸۵ میلی متری بارش در فصل آبی امسال، گفت: در فصل زراعی جاری پس از سال‌ها میانگین بارش در این استان سبز شد و از میانگین نرمال بالاتر رفته‌است.

قرارگیری میانگین بارش قم در وضعیت سبز
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مهران حیدری بنی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: با این وجود همچنان در بخش‌های مختلف استان از جمله خلجستان با کمبود بارش روبه رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میانگین بارش در استان قم طی سال آبی امسال در مقایسه با میانگین بلندمدت نیم میلیمتر افزایش داشته‌است.

وی با تاکید بر افزایش ۲۵ درصدی بارش‌های قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: خشکسالی و کمبود آب، با وضعیت بارشی امسال قابل مدیریت و جبران نیست و با تغییرات اقلیمی ایجاد شده آثار خشکسالی کشاورزی و زیست محیطی کاملا نمایان است.

حیدری بنی با بیان اینکه وضعیت آب سرشاخه‌ها دز هنوز رضایت بخش نیست، عنوان کرد: در صورتی که تا پایان فصل زراعی امسال ۶۵ میلی متر باران در قم ببارد می‌توانیم اظهار امیدواری کنیم تا فصل آبی جاری بصورت نرمال در قم به پایان برسد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از پهنه‌های استان قم با خشکسالی شدید روبه رو هستند، ادامه داد: طی زمستان امسال در دو شهرستان کهک، جعفرآباد و شهر قم شاهد بارش‌های امیدوارکننده ای بودیم و میزان بارش های ثبت شده در این مناطق بیش از ۵۰ میلیمتر گزارش شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه