English

کاهش ۲۰ درصدی متوسط بارش‌های استان مرکزی نسبت به بلندمدت

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوسط بارش‌های سال زراعی جاری این استان( اول مهرماه امسال) تاکنون نسبت به بلندمدت ۲۰ درصد کمتر است.

کاهش ۲۰ درصدی متوسط بارش‌های استان مرکزی نسبت به بلندمدت
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رضا مرادی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ۱۲۷ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سامانه بارشی فعالی که تا روز گذشته ( سه‌شنبه) در استان مرکزی فعال بود از استان خارج و به دلیل افزایش پایداری جو، پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا ظهر پنجشنبه افزایش دارد که موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان در برخی از ساعات می‌شود.

وی بیان کرد: آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه، امواج کم دامنه تراز میانی جو از استان عبور می‌کند که موجب افزایش ابر و برخی بارش ها بصورت باران یا برف در مناطقی از استان بویژه در نواحی شمال و نوار غرب استان خواهد شد.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد از روز پنجشنبه تا روزهای ابتدایی هفته آینده افزایش پیدا می‌کند و در برخی از نقاط شدید است.

معاون توسعه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میانگین دمای هوا در استان بطور نسبی تا صبح امروز ( چهارشنبه) کاهش داشت اما در روزهای پیش‌رو، روند افزایشی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه