English

دانشگاه قم از بهترین دانشگاه‌های ایران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌آید

رییس دانشگاه قم گفت: براساس آمار رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ دانشگاه قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی سالم‌ترین دانشگاه کشور است و از بهترین دانشگاه‌های ایران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌آید.

دانشگاه قم از بهترین دانشگاه‌های ایران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌آید
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی روز شنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه قم بسیار پررنگ می‌باشد و در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، بیش‌از یک‌هزار برنامه متنوع در این حوزه‌ها در دانشگاه برگزار شده‌است.

وی افزود: علاوه بر این، دانشگاه قم در زمینه فعالیت‌های ورزشی نیز سرآمد است و تعداد قابل توجهی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه توانسته‌اند در رشته‌های مختلف مدال‌های مهم ملی و بین‌المللی بدست آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ساخت مسکن اساتید دانشگاه گفت:‌ در این راستا، زمینی در نزدیکی دانشگاه حضرت معصومه(س)‌ به‌منظور ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه‌های استان درنظر گرفته‌ شده‌است، همچنین ما این روند را در مراحل بعدی برای ساخت مسکن مورد نیاز کارکنان دانشگاه‌ها دنبال خواهیم کرد.

شریفی تاکید کرد: برای رفاه دانشجویان متاهل نیز با یک اقدام جهادی کار ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در اولویت قرار گرفت که عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ واحد آن در دانشگاه قم آغاز شده‌است.

وی پیرامون فعالیت‌های گسترده علمی دانشگاه قم نیز گفت: در این دانشگاه با دارا بودن ۳۰۰ عضو هیات علمی در حوزه پژوهش سال گذشته و امسال ۲ هزار و ۴۰۰ مقاله علمی تولید شد که این آمار بالایی است.

وی ادامه داد:‌ ترجمه و تدوین ۸۱ جلد کتاب، انعقاد ۷۱ قرارداد همکاری با بخش‌های تولیدی و صنعتی استان، افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت آزمایشگاه‌ها، راه‌اندازی چهار پژوهشکده و ۲ دانشکده علاوه بر موارد موجود و نیز راه‌اندازی گروه‌ها و رشته‌های جدید از دیگر اقدام‌های انجام شده در دانشگاه قم طی یک سال اخیر است.

شریفی گفت: از دیگر اقدام‌های شاخص این دانشگاه توجه آن به عرصه‌ بین‌المللی و انعقاد قرار داد با دانشگاه‌های معتبر جهان است که در همین رابطه ۹ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف به امضا رسید و اکنون حدود سه هزار دانشجو از ۳۰ ملیت جهان در دانشگاه قم حضور دارند به نحوی که دانشگاه قم هم اکنون بین‌المللی‌ترین دانشگاه دولتی ایران از نظر تنوع دانشجویان و ظرفیت‌سازی صورت گرفته، است.

وی همچنین در سخنانی به رشد و شکوفایی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلاب علمی و فرهنگی بود و پیشرفت‌های ایران در این عرصه‌ها قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست به نحوی که امروز رشد علمی کشور ۱۱ برابر رشد علمی دنیاست.

وی ادامه داد:‌ امروز ایران در حوزه فناوری‌های راهبردی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌است و دانشمندان ما در تمامی حوزه‌های علمی دستاوردهای بسیاری مهم را بدست آوردند که نمونه آن در تعداد بالای اساتید پراستناد یک درصد و ۲ درصدی در مقالات علمی جهان که از ایران هستند، نمایان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه