English

مسوولان باید بدانند که حسابرسی از آنها به نفعشان است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسوولان باید بدانند که حسابرسی از آنها به نفعشان است و قبل از این که مردم در رابطه با آنان قضاوت کنند چه‌بهتر که خود دولت، به‌حساب مسوولان رسیدگی کند.

مسوولان باید بدانند که حسابرسی از آنها به نفعشان است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار حامد اصلانی رئیس دیوان محاسبات استان قم با اشاره به در نظر گرفتن رفاه مردم و تصمیم دولت در خصوص پروژه نیمه کاره مونوریل گفت : باید با توضیح به مردم دلیل خود را از ادامه‌دادن یا ادامه‌ندادن پروژه‌ها به مردم بگویید و مردم از این مطلع باشند تا همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی نظیر طرح مسکن ملی، ابراز کرد: اگر انتظار دارید مردم در انتخابات به طور گسترده شرکت کنند، باید توجه داشته باشید که مردم به عملکرد مسوولان نگاه می‌کنند.

وی افزود: مردم وقتی ببینند که مسوولان کارهای ارزشمند انجام دادند مشارکت آنها هم بیشتر می‌شود و دیوان محاسبات در این قضیه نقش زیادی دارد.

وی تصریح کرد: مسوولان باید بدانند که حسابرسی از آنها به نفعشان است و قبل از این که مردم در رابطه با آنان قضاوت کنند چه‌بهتر که خود دولت، به‌حساب مسوولان رسیدگی کند.

امام جمعه قم در ادامه با تبریک ماه رجب این ماه را فرصت مغتنمی برای بندگی خدا دانست و اظهار کرد: در روایات زیادی تأکید شده است که خودتان متصدی و متکفل حسابرسی خود باشید قبل از اینکه به‌حساب شما رسیدگی شود.

سعیدی، محاسبه دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که از بودجه بیت‌المال مصرف می‌کنند را کاری ارزشمند دانست و افزود: نهادی که این کار مهم و ارزشمند را به عهده دارد لازم است که خودش از سلامت کامل برخوردار باشد تا سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز از شما الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر قانونی وضع شود و خود دولت به آن عمل نکند مردم هم به آن عمل نخواهند کرد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم پهلوی نمی‌خواهد مردم را عبد و مطیع خود کند بلکه می‌خواهد مردم مؤید او باشند و آزادانه طرف خیر را انتخاب کنند.

وی بر حفظ بیت‌المال و سرمایه‌های نظام تأکید کرد و افزود: اگر مسوولی در دولت‌های قبل مشغول خدمت بوده، در حقیقت نظام به او اعتبار بخشیده و از سرمایه‌های نظام است و نباید به‌گونه‌ای باشد که با تغییر دولت همه این سرمایه‌ها کنار زده شوند؛ بلکه باید فقط آن افرادی که در روند کارها خلل ایجاد می‌کنند تغییر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه