English

مدیر شرکت خدمات کشاورزی قم:

تامین ۱۶ هزار تُن کود یارانه‌ای برای قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، برای پاسخ به نیاز بخش کشاورزی قم، بیش از ۱۶ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تامین و تدارک دیده شده‌است.

تامین ۱۶ هزار تُن کود یارانه‌ای برای قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حسین زند روز پنجشنبه درگفت‌وگویی در همین رابطه بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزون‌بر ۲۵ درصد، معادل بیش از سه هزار تُن رشد داشته‌است.

وی افزود: درحال حاضر نیز بیش از چهار هزار تُن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به‌عنوان‌ ذخیره استراتژیک برای توزیع به‌موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبارهای تحت پوشش این شرکت در استان موجود است و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمان‌بندی شده بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت کشت پاییزه که شامل محصولات اساسی و راهبردی همچون گندم، جو و کلزا می‌باشد، میزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مصرفی در این نوبت کشت در مقایسه با سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌است.

زند گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده‌های تولید شرکت هستند و از این طریق کودهای یارانه‌ای بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان، به دست کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی می‌رسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: در سال گذشته نیز برنامه مصوب ابلاغی کود در استان به‌طور کامل تامین و تدارک شد، در همین رابطه تدارک، توزیع و مصرف کودهای یارانه‌ای سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل چهار هزار و ۵۰۰ تُن رشد داشت.

وی بیان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی که طبق قانون وظیفه مهم تامین و توزیع انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی همچون کود، سم و بذر را با قیمت یارانه‌ای، در اقصی نقاط کشور به‌عهده دارد و حتی در سال‌های اخیر پشتیبانی عملی از طرح ملی توسعه کشاورزی قراردادی را نیز بر عهده گفته‌است.

وی ادامه داد: این شرکت با حضور موثر خود در بازارهای بین المللی و ایجاد ارتباط با تولید کنندگان داخلی، نسبت به تدارک و تامین انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده‌های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان‌ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور، ساماندهی و انجام می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: درحال حاضر و با در نظر گرفتن میانگین وزنی کودهای شیمیایی سه گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده این کودها توسط کشاورز پرداخت می‌شود و حدود ۷۰ درصد آن مشمول یارانه و حمایت دولت است.

وی بیان داشت: در سال‌های با وجود تمامی مشکل‌ها، چالش‌ها، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های منابع مالی و ارزی، کودهای شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع تامین، تدارک و توزیع شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه