English

توزیع بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب رایگان در قم

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ۱۲هزار و ۵۰۷ جلد کتاب رایگان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از سوی این اداره کل در سطح این استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب رایگان در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

روح‌الله کریمی روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به اهداف توزیع کتاب رایگان اظهار داشت: این کار به منظور بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه های مختلف و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین تجهیز کتابخانه ها و مراکز فرهنگی به کتاب صورت می گیرد.

وی بیان کرد: کتاب ها به مراکزی نظیر کتابخانه ها، موسسات و نهادهای فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش و موسسات مردم نهاد اهدا می شود.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پاسخ به این سئوال که بیشترین کتاب های رایگان توزیع شده از ناشران و مولفان استانی بوده یا سراسری، عنوان کرد: با توجه به اینکه کتاب ها از انبار کتاب تهران تحویل گرفته می شود، لذا اکثر کتاب های توزیع شده از ناشران سراسری است.

وی با اشاره به سیاست های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال جاری بیان کرد: برگزاری انواع جشنواره ها و برنامه های فرهنگی نظیر جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب، شبکه مروجان کتاب و کتابخوانی، برگزاری برنامه های متنوع در هفته کتاب و کتابخوانی نظیر تجلیل از چهره های فعال و مروجان کتاب و کتابخوانی، رونمایی از کتاب های چاپ جدید، تخفیف فروش کتاب در کتابفروشی های استان و برگزاری محافل شعر و ادب از برنامه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان قم است.

کریمی افزود: امسال تاکنون نمایشگاه کتاب استانی در قم برگزار نشده است اما پیگیر برگزاری و میزبانی نمایشگاه کتاب حوزه دین تا پایان سال ۱۴۰۲ هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه