English

معاون استاندار قم عنوان کرد:

تربیت متعالی معنوی با تجمیع مساجد و مدارس در ساخت محله های جدید مسکن ملی عملیاتی شود

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: با ترکیب فضای عمومی و تربیتی مسجد و مدرسه و پیوند این اماکن با کانون های مساجد و حضور ائمه جماعات در محله های جدید استان، گامی در رشد تربیتی دانش آموزان آینده ساز انقلاب اسلامی برداشته خواهد شد.

تربیت متعالی معنوی با تجمیع مساجد و مدارس در ساخت محله های جدید مسکن ملی عملیاتی شود
به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در آیین افتتاح دبستان خیّری حاج علی ایزدیان با اشاره به اینکه استان قم به سرعت در حال جبران کمبود ها در حوزه مدارس است گفت: استان قم با کمبود ۱۵۰ مدرسه در استان مواجه بوده و با ورود ۶۰ هزار دانش آموز جدیدالورود، تعداد ۶۰ مدرسه نیز به موارد فوق افزوده خواهد شد که این کمبود ها با کمک اعتبارات دولتی و کمک خیرین قطعا قابل حل می باشد.

معاون استاندار قم افزود: با توجه به هزینه بالای اداره مدارس، خیرین میتوانند نیم نگاهی به خودگردان شدن مدارس داشته باشند و ایجاد بستری برای شکل گیری مباحث تجاری در کنار ساخت مدارس برای جبران هزینه های آن، اداره مدرسه و ارائه خدمات مطلوب اثرات خوبی را در پی خواهد داشت.

مقیمی با اعلام اینکه در ساخت مکانهای جدید از جمله سایت ۵۶۰ هکتاری به خدمات متنوعی احتیاج است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که میتواند در این محله ها که تراکم جمعیتی بالایی دارند رخ دهد، اجتماع آموزش و معنویت و مدارس و مساجد با یکدیگر است که اگر بتوانیم ترکیب مسجد و مدرسه را داشته باشیم، بسیاری از مسائل و آسیب ها درحوزه دانش آموزی مرتفع خواهد شد.

وی ابراز کرد: ان شاء الله با کمک مجموعه خیرین، بتوانیم نسل مقاوم و مؤثری همچون شهدای والامقام که آبروی انقلاب اسلامی هستند تربیت کنیم و این مهم، بدون توجه به تامین نیازمندیها و تربیت در آموزش و پرورش و همت خیرین و دستگاه های دولتی محقق نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه