English

ضرورت استفاده از تجربه بازنشستگان در مدیریت کشور

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم استفاده از تجربه بازنشستگان گفت: باید به شیوه‌های مختلف، این تجربه‌ها جمع آوری و مورد استفاده قرارگیرند تا مدیران جوان، راه‌های منتهی به شکست را دو مرتبه طی نکنند.

ضرورت استفاده از تجربه بازنشستگان در مدیریت کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استفاده از تجربه بازنشستگان را در بهبود تصمیمات مدیران کشور، ضروری عنوان کرد.

وی افزود: بازنشستگان گنجینه‌ای از تجربه در حیطه‌های مختلف فعالیت خود هستند و باید به شیوه‌های مختلف، این تجربه‌ها جمع آوری و مورد استفاده قرارگیرند تا مدیران جوان، راه‌های منتهی به شکست را دو مرتبه طی نکنند. صندوق بازنشستگی با جمع آوری این تجربیات و تحویل آن‌ها به بخش‌های مرتبط، می‌تواند خدمت بزرگی برای نظام انجام دهد.

امام جمعه قم، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات روحی ناشی از جدایی افراد از کار و تلاش، خاطر نشان کرد: از لحظه‌ای که بازنشستگی آغاز می‌شود، کسی که تا کنون از ساعات اولیه صبح مشغول کار و تلاش بوده است، به یکباره از کار و فعالیت جدا می‌شود و این مسئله از لحاظ روحی برای او و خانواده‌اش، مشکلات و چالش‌هایی را به همراه می‌آورد.

وی ادامه داد: البته بازنشستگان دو دسته‌اند و گروهی بعد از بازنشستگی، کار و فعالیت جدیدی را آغاز می‌کنند و به همین دلیل دچار مشکلات ناشی از جدایی از کار و تلاش، نمی‌شوند؛ لذا توصیه می‌شود گروه دیگر نیز برای ایام بازنشستگی خویش، برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

 

بازنشستگان، یک عمر خدمتگزار این نظام بوده‌اند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم توجه به بازنشستگان، خطاب به مسئولین صندوق‌های بازنشستگی تصریح کرد: بازنشستگان یک عمر خدمتگزار این نظام بوده‌اند و باید حرمت آن‌ها با خدمت رسانی به خانواده و فرزندانشان، حفظ شود.

وی تأکید کرد: توجه به بازنشستگان، به نیروهای فعال در کشور این پیام را می‌دهد که آن‌ها نیز بعد از بازنشستگی فراموش نخواهند شد و به همین دلیل با دلگرمی به کار خود ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، دکتر نعمت الله ترکی، گزارشی از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری و مشکلات این صندوق از جمله ناترازی منابع صندوق، ارائه کرد و دولت را در حل این مشکلات، مصمم ارزیابی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه