English

چالش منطقه ۶ شهر قم رهاسازی فاضلاب در انهار است

مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: چالش منطقه ۶ شهر قم رهاسازی فاضلاب در انهار است.

چالش منطقه ۶ شهر قم رهاسازی فاضلاب در انهار است

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمد ترکمن با اشاره به اقدامات منطقه شش شهرداری در حوزه خدمات شهری و به‌ویژه پسماند اظهار داشت: روزانه نزدیک به ۱۱۹ تن زباله در سطح منطقه را جمع‌آوری می‌شود که این رقم به نسبت بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند و زباله‌های از ساعت ۹ شب آغاز می‌شود، تصریح کرد: قراردادن زباله خارج از ساعت تعیین‌شده، موجب آلودگی و افزایش هزینه مدیریت شهری شده است و در چندین مرحله مجبور به جمع‌آوری پسماندها هستیم که تلاش شده قبل از ساعت ۷ صبح زباله‌ای در سطح شهر باقی نمی‌ماند.

مدیر منطقه شش شهرداری قم وضعیت نیروی انسانی فعال در حوزه خدمات شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: نسبت به سال گذشته در قرارداد جدید، ۱۹ نفر نیروی خدمات شهری و دو دستگاه ماشین جمع‌آوری زباله و شیفت روز نیز اضافه‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازخورد سامانه ۱۳۷ نیز از ۲ هزار پیام در سال گذشته به ۶۰۰ پیام در سال جدید رسیده‌ایم و در تلاش شده با توسعه خدمات، کمترین میزان گلایه‌مندی‌ها را داشته باشیم.

ترکمن با اشاره به رهاسازی آب‌های فاضلاب در نهرها در سطح منطقه اذعان کرد: در این منطقه با رهاسازی آب‌های فاضلاب به نهرها مواجه هستیم و متأسفانه بیش از ۷۰ درصد از نهرهای منطقه با آب‌های فاضلاب منازل، پر می‌شود که این امر یکی از معضلات جدی در زمان بارندگی است.

وی با تأکید بر اینکه نهرها در جهت انتقال آب‌های سطحی است، ابراز کرد: شهرداری درحال‌توسعه نهرهای استاندارد برای کشش آب‌های سطحی است ولی شهروندان هم باید بدانند فاضلاب‌هایی که از منازل به نهرها جاری می‌شود مشکلات آلودگی به وجود آورده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم یادآور شد: با افزایش بیش از دو برابری بودجه سال ۱۴۰۱ در منطقه، امید است بتوان بسیاری از پروژه‌ها را به سرانجام رساند و در زمینه تملکات و ساماندهی معابر گام‌های خوبی برداشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه