English

نخسین یادواره جهادگران آسمانی استان قم برگزار شد

نخستین یادواره جهادگران آسمانی استان قم گرامیداشت جهادگران فقید حجت الاسلام احمد خسروی، حسین آقا خان، حجت اللله آقایی، محمود مدنی و سید محمد ساجدی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

نخسین یادواره جهادگران آسمانی استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، نخستین یادواره جهادگران آسمانی استان قم عصر امروز با حضور سردار موحد فرمانده سپاه استان، محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام استقامت و معصومه آمره اعضای شورای اسلامی شهر، خانواده جهادگران آسمانی و جمعی از بسیجیان و جهادگران استان قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این یادواره که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران فقید حجت الاسلام احمد خسروی، حسین آقا خان، حجت اللله آقایی، محمود مدنی و سید محمد ساجدی برگزار شد؛ حجت الاسلام احمد پناهیان به تبیین اهمیت حرکت های جهادی و ضرورت ترویج و گسترش این فرهنگ به ویژه در بین نوجوانان و جوانان پرداخت.

در ادامه؛ دختر جهادگر آسمانی استاد مدنی و همسر شیخ احمد خسروی به بیان نکاتی از زندگی پربار این جهادگران پرداختند.

شعرخوانی، مداحی توسط حاج حسن شالبافان و تجلیل از خانواده جهادگران آسمانی از دیگر بخش های این یادواره بود.

این یادواره به همت سازمان بسیج سازندگی استان قم با همکاری مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

جهادگری یک فرهنگ و مکتب الهی است

استاد حوزه علمیه گفت: جهادگری یک فرهنگ و مکتب الهی است و قدمت آن به صدر اسلام و حتی پیش از آن به سیره پیامبران الهی باز می گردد. جهادگری و فقط برای خدا کار کردن مکتب و سبک زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام احمد پناهیان عصر امروز در یادواره جهادگران آسمانی استان قم که با حضور سردار موحد فرمانده سپاه استان، محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام استقامت و معصومه آمره اعضای شورای اسلامی شهر، خانواده جهادگران آسمانی و جمعی از بسیجیان و جهادگران استان قم برگزار شد به آثار حرکت های جهادی در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: جهاد مفهوم وسیعی دارد و لایه های پنهان حرکت های جهادی نیازمند معرفی به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جهادگرانی همچون حجت الاسلام خسروی، محمد ساجدی، استاد مدنی و آقاخان از نوجوانی و جوانی در کار جهادی تلاش خستگی ناپذیر داشتند، ابراز کرد: ولی نوع زندگی این جهادگران بسیار ارزشمند است و باید برای جامعه تبیین شود. 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند روحیه جهادی باید در همه مردم ایجاد شوند، گفت: یکی از راه های گسترش روحیه جهادی معرفی این جهادگران فقید به جامعه است و فرهنگ جهادی باید عمومی شود. 

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید مدنی در عین حال که به شدت اهل خانواده است روحیه جهادی و انقلاب دارد و تا آخرین لحظات زندگی از کار جهادی دست نمی کشد و در سوریه تا مرز شهادت پیش می رود، اظهار کرد: 

وی تاکید کرد: جهادگری یک فرهنگ و مکتب است و قدمت آن به صدر اسلام و حتی پیش از آن به سیره پیامبران الهی باز می گردد. جهادگری و فقط برای خدا کار کردن مکتب و سبک زندگی است. 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهادی بود، خاطرنشان کرد: ایشان خدمتی کرد که در تاریخ انقلاب سابقه نداشت. حاج قاسم جهادگری تمام عیار بود و هفت سال در اوج مظلومت قدرت اسلام و انقلاب را به رخ جهانیان کشید. 

پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز جهادگران در جبهه اقتصادی و جنگ بیولوژیک و کرونا در خط مقدم هستند و گروه های و قرارگاه های جهادی خوبی در کشور شکل گرفته که توانسته اند با خدمات شبانه روزی بار سنگینی را از کشور بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه