English

ظرفیت بالای موزه فاطمی در حوزه انسان سازی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت بالای موزه فاطمی در حوزه انسان سازی خبر داد.

ظرفیت بالای موزه فاطمی در حوزه انسان سازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، عزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه درجریان سفر هیات دولت به قم و درحاشیه بازدید از موزه فاطمی حرم کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه موزه فاطمی مجموعه ارزشمندی است اظهار داشت: باید یک طراحی صورت بگیرد که از ۲۰ میلیون زائری که در طول سال به حرم حضرت معصومه مشرف می‌شوند، بخشی از آنها موزه آستان بازدید کنند، زیرا از دل بازدید از موزه بسیاری از اهداف ایدئولوژیک انقلاب اسلامی را می‌توانیم منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه موزه فاطمی در حد بضاعت خود قابل قبول است گفت: در قرون مختلف بسیاری از اشیا و آثار و آفریده‌های ارزشمند تاریخی و تمدنی جمع‌آوری شده‌است.

وی ادامه داد: آثار موزه فاطمی به این خاطر که ریشه دینی و اعتقادی دارد ظرفیت زیادی برای انسان سازی دارد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: موزه آستان حضرت معصومه(س) در حد خودش خوب مدیریت می‌شود ولی نیاز به مساعدت‌های بیشتری دارد تا بتواند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کند.

وی  در جریان این بازدید با بیان ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: این عالم برجسته در نوع خود یک استثنا بود.
ضرغامی ادامه داد: حضرت آیت الله مرعشی نجفی از شخصیت‌های بی‌بدیل علمی بودند و از لحاظ اخلاقی و رفتاری بی‌نظیر بودند که آثار و خدمات ماندگاری را از خود برجای گذاشتند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی را گنجینه‌ای ارزشمند برای میراث علمی و تمدنی ایران و متعلق به همه دنیا دانست.
وی گفت: ما در برابر حفظ چنین آثاری مسئولیت داریم و باید زمینه بازدید از این گنجینه را برای عموم علاقه‌مندان فراهم کنیم.
ضرغامی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی در کشور وجود دارد، افزود: این ظرفیت‌ها در شهرهای مذهبی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز پنجشنبه وارد قم شد.

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه