English

روابط عمومی وظیفه هویت بخشی شهری به شهروندان را دارد

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: روابط عمومی وظیفه هویت بخشی شهری به شهروندان را دارد.

روابط عمومی وظیفه هویت بخشی شهری به شهروندان را دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیت‌های مؤثر روابط عمومی شهرداری یکی از برنامه‌هایی بوده که در دو سال گذشته موردتوجه قرارگرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: در این راستا بیش از یک هزار خط شرح وظایف در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تدوین و مبنای فعالیت‌ها بر اساس این خط‌مشی در سطح شهرداری دنبال شد.

وی بابیان اینکه در اداره کل ارتباطات شهرداری قم با تبیین خط‌مشی جدید و تلاش برای عملیاتی شدن آن تاکنون بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده است، گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات موجود در روابط عمومی در سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه مشورتی به‌طور رسمی و در قالب شورای اداری برگزار و تلاش کردیم مشکلات بررسی و برطرف شود.

کلانترزاده با تأکید بر اینکه روابط عمومی هویت یک سازمان است، تصریح کرد: اینکه گزارش‌های یک سازمان ازجمله شهرداری به روش‌های مختلف به مردم معرفی می‌شود، نیز در راستای همان رسالت هویت و درواقع معرفی هویت شهری به شهروندان است.

وی با اشاره به ۳۷۲ مأموریت شهرداری‌ها ابراز کرد: بخش عمده‌ای از انجام این مأموریت‌ها بر عهده حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که تلاش ما نیز این بوده که به بهترین شکل ممکن در بخش‌های مختلف به‌ویژه تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن را انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش اطلاع‌رسانی تنها هدف ما ارائه گزارش عملکرد نیست، بلکه آشنایی شهروندان با خدمات شهری، برقراری ارتباط مناسب با مسئولان شهری در اولویت امور قرار دارد.

وی ادامه داد: توجه به تولیدات نوین و اثربخش در حوزه رسانه و تبلیغات نیز از دیگر برنامه‌های موردتوجه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بوده است و در این زمینه نیز بر این باوریم که از ابزار هنر، به بهترین شکل ممکن در بخش ارتباطات بهره بگیریم.

کلانترزاده همچنین در سخنان خود، نظرسنجی و افکار سنجی را از رسالت‌های روابط عمومی عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای این مهم، از برنامه‌هایی است که توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در حال دنبال شدن است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توجه به حوزه بین‌الملل و پویایی این بخش نیز در اولویت برنامه‌های شهرداری قم است تا بتوان با توجه به ظرفیت‌های این شهر در عرصه‌های بین‌المللی به اهداف موردنظر دست‌یافت.

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم افزود: در موضوع ارتباط با شهروندان و ترمیم زیرساخت‌های موجود در سامانه ۱۳۷ گام‌های مؤثری برداشته شد و امروز افرادی که قرار است در این مرکز مشغول کار باشند باید از برخی تخصص‌ها ازجمله تحصیلات مرتبط، سواد رایانه‌ای موردنیاز و همچنین تسلط به زبان‌های خارجی را دارا باشند.

وی بابیان اینکه اداره‌های ارتباطات، بین‌الملل، رسانه‌های نوین و تولیدات رسانه‌ای جز ساختار جدید اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری هستند که باید بیش‌ازپیش توسعه داده شود گفت: در این راستا نیز بهره‌گیری از نیروهای تخصصی و ارتقاء دانش علمی آنان موردتوجه قرارگرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود بر دانش‌افزایی توسط همکاران در روابط عمومی تأکید و توصیه کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند، باید در هر محلی مشغول خدمت و فعالیت هستیم، آنجا را نقطه حساس بدانیم تا با تدبیر و تلاش و حس مسئولیت کارها پیش برود.

گفتنی است در این مراسم یاد و خاطره همکاران سابق اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ازجمله آقایان مرحوم ابوالفضل سبزعلیان، احمدی تبار و سید محمدحسن موسوی که در سال گذشته به دیار حق شتافته‌اند، گرامی داشته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه