English

رئیس دیوان محاسبات کل کشور عنوان کرد:

اهتمام ویژه دیوان محاسبات کل کشور به بررسی پرونده های ملی و حساس

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: زمانیکه دیوان محاسبات در یک مساله ای ورود پیدا می کند تا بررسی نهایی به طور جدی و دقیق حسابرسی کرده و نظر نهایی خود را صادر می کند.

اهتمام ویژه دیوان محاسبات کل کشور به بررسی پرونده های ملی و حساس

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس دیوان محاسبات کل کشور به همراه جمعی از مدیران دیوان محاسبات کشور در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی گفت: دیوان محاسبات بر اساس قانون اساسی ناظر مالی و پاسدار بیت المال تعریف شده است و می تواند بر اساس اختیارات قانونی که دارد بررسی و حسابرسی مالی تمامی دستگاه هایی که بودجه دولتی را دارند انجام می دهد.

وی افزود: بروز و ظهور این نظارت در تفریغ بودجه سالانه کل کشور نمود پیدا می کند و گزارش تفریغ بودجه باید به تصویب هیئت عمومی دیوان محاسبات برسد و خلاصه گزارش نیز در صحن علنی مجلس قرائت و اطلاع رسانی عمومی شود.

عادل آذر خاطر نشان کرد: بررسی حقوق های نجومی، بررسی تخلفات دریافت وام های غیر اصولی، پرونده های ویژه موضوعی و حساس که در سطح ملی بوده و افکار عمومی را درگیر کرده است از جمله موضوعاتی است که در دیوان محاسبات به نحو ویژه رسیدگی شده است.

وی در ادامه گفت: زمانیکه دیوان محاسبات در یک مساله ای ورود پیدا می کند تا بررسی نهایی به طور جدی و دقیق حسابرسی کرده و نظر نهایی خود را صادر می کند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور خاطر نشان کرد: زمانیکه که به یک پرونده ای رسیدگی می شود اگر تخلفی صورت گرفته باشد، دیوان محاسبات به صورت مستقل با توجه به وجود دادستانی و حاکم شرع احکامی را مثل انفصال از خدمات دولتی، استرداد وجوه دریافتی غیر متعارف در بحث حقوق های نجومی، تعیین ضوابط قانونی در بازپرداخت وام های غیر اصولی  و… را صادر می کند و اگر هم جرمی صورت گرفته باشد مثل اختلاس و… پرونده به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه