English

پس از ۱۰۰ ساعت کار و تلاش مداوم؛

حادثه خط لوله انتقال آب به قم مهار شد

سرپرست معاونت بهره‌برداری آبفای قم گفت: حادثه شکستگی خط لوله انتقال آب از دشت علی‌آباد به قم پس از حدود 100 ساعت کار مداوم و شبانه‌روزی مهار شد.

حادثه خط لوله انتقال آب به قم مهار شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سرپرست معاونت بهره‌برداری آبفای قم با اشاره به حادثه ایجاد شده بر روی خط انتقال آب از منابع زیرزمینی دشت علی‌آباد به قم اظهار داشت: در این منطقه 13 حلقه چاه وجود دارد که آب استحصالی آن از طریق خط انتقال به شهر منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آب مخزن سالاریه از این خط تأمین می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن، روی این خط انتقال انشعابات بزرگی نیز وجود دارد که قطع آب آن موجب بروز خسارات  زیادی می‌شود. 

مجتبی وزین افضل حادثه رخ داده بر روی این خط را شکستگی سربند یکی از لوله‌های آزبست با قطر 800 میلی‌متر عنوان کرد و یادآور شد: شکستگی بعد از آخرین چاه رخ داده بود که با روشن کردن هر یک از چاه‌ها امکان نشت آب در این قسمت وجود داشت.

وی با بیان اینکه برای اصلاح این شکستگی باید تمام چاه‌ها خاموش می‌شد، ابراز داشت: با توجه به حساسیت انشعابات وجود بر روی این خط، با استفاده از لوله 110 میلی‌متر پلی‌اتیلن، خروجی ایستگاه پمپاژ به ورودی مخازن متصل شد.

وزین افضل افزود: با ایجاد این ارتباط آب از این طریق، به لوله ورودی انتقال داده شد و باعث شد انشعابات روی خط انتقال علی‌آباد دچار بی‌آبی نشوند.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام تمهیدات لازم عملیات ترمیم خط آغاز شد، خاطرنشان کرد: هم راستا نبودن دو سر لوله باعث سختی کار و طولانی شدن زمان تعمیرات شد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری آبفای قم با بیان اینکه با تخریب دیواره و کف حوضچه بتنی و ساخت قطعه فولادی، عدم هم راستایی دو سر لوله جبران شد، تصریح کرد: پس از حدود 100 ساعت کار مداوم و شبانه روزی نزدیک به 15 نفر از نیروهای واحد تعمیرات و آب‌رسانی، حادثه مهار شد و خط انتقال مجددا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه