English

حجت الاسلام رفیعی:

حضرت خدیجه (س) الگوی استمرار خانواده و اقتصاد مقاومتی است

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه خدیجه کبری(س) می‌تواند الگو برای استمرار خانواده و اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: امانت‌داری، خوش‌خلقی، صداقت و قرابت فامیلی چهار عاملی است که پیامبر اکرم(ص) برای ازدواج خود با حضرت خدیجه (س) بیان کرده است.

حضرت خدیجه (س) الگوی استمرار خانواده و اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت‌الاسلام‌ رفیعی در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) ، برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ایشان ازنظر زیبایی، عقل و مدیریت کامل‌ترین انسان زمان خود بود.

وی به سوره مبارکه والضحی اشاره کرد و گفت: ثروت حضرت خدیجه (س)،  یکی از راه‌های بی‌نیازی نبی گرامی اسلام بود، گرچه پیامبر در جنگ‌ها غنائم جنگی به دست آورد اما یکی از مصادیق بی‌نیازی ایشان ثروت حضرت خدیجهسلام الله علیها، بود.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه یکی از دعاهای افرادی که جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند دارند سه تقاضا است و افزود: اینکه خدایا همسر و فرزندان ما را نور چشم ما قرار بده، و از خاندان ما پیشوایی برای متقین قرار بده.

حجت الاسلام رفیعی بابیان اینکه هرکسی در هر کاری که تقرب داشته باشند، مقرب هستند، گفت: سبقت در هر کاری امری طبیعی است و انسان پیشکسوت را احترام می‌گذارند، در اسلام نیز اول انفاق کننده مال در راه پیامبر اکرم(ص)، حضرت خدیجه(س) و اول بانویی است که به اسلام ایمان آورده، همچنین اول بانویی است که پشت سر پیامبر اکرم(ص) نماز جماعت خواند.

وی بابیان اینکه حضرت خدیجه(س) قبل از اسلام نیز حتی یک‌لحظه بت نپرستید و جا دارد بیشتر از این از شخصیت ایشان نام‌برده شود، خاطرنشان کرد: شهرداری قم بلوار خوبی بنام حضرت خدیجه (س) نام‌گذاری کرده است، پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها یکی از خیابان‌های خوب شهر را بنام خدیجه کبری نام‌گذاری کنند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: حضرت آیت‌الله صافی فرموده‌اند که در شخصیت شناسی خدیجه کبری(س) کوتاهی کرده‌ایم، و باید جایگاه ایشان را احیا کرد.

رفیعی بابیان اینکه خدیجه کبری(س) می‌تواند الگو برای استمرار خانواده و اقتصاد مقاومتی باشد، تصریح کرد: برای کشور اسلامی بسیار زشت است که کاهش ازدواج و افزایش طلاق را داشته باشیم، زندگی حضرت خدیجه کبری(س) برای ما الگو است، روزی که رسول خدا به خواستگاری حضرت خدیجه کبری(س) آمده است شواهد نشان می‌دهد که سن ایشان پایین‌تر از سنی است که گفته می‌شود.

وی  گفت: چهار دلیل را پیامبر اکرم (ص) برای ازدواج خود با حضرت خدیجه (س) بیان کرده است، امانت‌داری، خوش‌خلقی، صداقت و قرابت فامیلی چهار عاملی است که پیامبر اکرم(ص) برای ازدواج خود با حضرت خدیجه (س) بیان کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه (س) را دوست داشت و محب ایشان بود، ابراز کرد: بعد از ازدواج نیز تمام ثروت حضرت خدیجه(س) برای پیامبر اکرم (ص) بود، و تمام وجود خدیجه کبری(س) عشق به پیامبر اکرم(ص) بود.

رفیعی با تأکید بر همسرداری زنان و گرم نگه‌داشتن کانون اقتصادی خانه گفت: به دلیل رکود بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل است، و موضوع کار بسیار مهم است ازاین‌رو این شرایط سخت اقتصادی ممکن است که مردان را ازنظر خلقی بداخلاق کند، بنابراین باید زنان و همسران در خانه هوای مردان خود را داشته باشند.

وی بر آرامش میان همسران تأکید کرد و گفت: بر اساس روایات اگر سه چیز در زندگی افراد باشد آرامش در زندگی افراد موج می‌زند، نخست راضی بودن به قضای الهی، دوم صبور بودن بر مصیبت‌ها و سوم شکربر نعمت‌ها سه ضلع آرامش هستند و هر یک‌بخشی از ناملایمات را پوشش می‌دهد.

رفیعی بابیان اینکه به فرموده آیت‌الله سبحانی مرگ خدیجه کبری (س) شهادت گونه است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) و خدیجه کبری(س) هر دو ۲۵ سال باهم زندگی کردند اما حیای بین این دو از بین نرفته بود و حیا و عفت بین این دو موج می‌زد، مشکل جوانان ما این است که حیا و حریم بین جوانان می‌شکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه