English

نرخ زولبیا و بامیه در قم اعلام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نرخ‌های تعیین شده برای عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده زولبیا، بامیه و گوش‌فیل نیز موظف به نصب نرخ نامه و رعایت قیمت کمیسیون نظارت هستند.

نرخ زولبیا و بامیه در قم اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نرخ‌های تعیین شده برای عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته نرخ گذاری و کمیسیون نظارت شهرستان نرخ زولبیا، بامیه و گوش فیل با بهترین نوع مواد اولیه و کیفیت عالی در واحدهای درجه یک هر کیلو 10 هزار تومان و در واحدهای صنفی درجه دو همین اقلام با همین کیفیت هر کیلو 9 هزار تومان عرضه می‌شود و در صورت ارائه لیست واحدهای قنادی ممتاز توسط اتحادیه به کمیسیون نظارت و تایید کمیسیون این واحدها مجاز به عرضه بامیه و زولبیا به قیمت هر کیلو 11 هزار تومان خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه همه نرخ‌ها بر وزن خالص لحاظ شده است، افزود: اتحادیه موظف است در لیست اعلامی خود واحدهای ممتاز، درجه یک و درجه 2 را تفکیک نمایند.

احمد ذاکری گفت: استفاده از روغن کنجد در تهیه بامیه و نیز استفاده از پودر پسته و بادام برای تزئین زولبیا و بامیه نیز ممنوع است  وصرفا از مغز پسته خلال شده استفاده نمایند و در خصوص تزئینات انجام شده واحد صنفی حق دریافت هیچگونه وجه اضافی را ندارد و با متخلفان برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌شود همچنین واحدهای صنفی عرضه کننده زولبیا، بامیه و گوش‌فیل نیز موظف به نصب نرخ نامه و رعایت قیمت کمیسیون نظارت هستند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه عرضه زولبیا، بامیه و گوش فیل خارج از عناوین مذکور تخلف بوده و طبق قانون برخورد می‌شود ادامه داد: عرضه این اقلام لزوما باید در واحدهای صنفی قنادی و عرضه شیرینی که دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه هستند صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به فعالیت‌ تیم‌های نظارتی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تیم‌های مشترکی از بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر عرضه این اقلام در واحدهای صنفی نظارت دارند.

ذاکری با بیان اینکه شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را می‌توانند با شماره تماس 124 اطلاع دهند خاطرنشان کرد: یک تیم ویژه نیز بعد از افطار کار نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی را عهده‌دار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه