English

انگلیس باید گزینه‌هایش را در قبال خروج از اتحادیه اروپا باز نگه دارد

تونی بلر گفت، انگلیس باید گزینه‌هایش را در قبال خروج از اتحادیه اروپا باز نگه دارد زیرا اراده مردم ممکن است تغییر کند

انگلیس باید گزینه‌هایش را در قبال خروج از اتحادیه اروپا باز نگه دارد

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس در جدیدترین اظهار نظر خود درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: دولت ما باید تا جایی که ممکن است اجرای بند ۵۰ معاهده لیسبون را به تاخیر بیاندازد تا بفهمد شرایط طرف مقابل چطور است.

وی تاکید کرد: افول شرایط اقتصادی می‌تواند منجر به تغییر نگرش‌ها درباره آینده کشور ما در خارج از اتحادیه اروپا شود.

بلر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: یکی از دلایلی که ما باید گزینه‌هایمان درباره خروج از اتحادیه اروپا را باز نگه داریم این است که اگرچه همه پرسی ۲۳ ژوئن ابراز اراده مردم بود اما اراده مردم می‌تواند تغییر کند.

وی افزود: در حال حاضر و همچنین در مدت دو ماه آینده با تداوم نمایشی که در داخل حزب محافظه کار دیده شده، ما باید با تدارک صحنه برای هر مذاکراتی منافع ملی را حفاظت کنیم.

بلر اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم شما بتوانید بر اراده جا افتاده مردم غلبه کنید اما نتیجه همه پرسی ۵۲ به ۴۸ بود. فرض کنید چند هفته یا چند ماه دیگر بگذرد و با آشکار شدن مسیر پیش رو مشخص شود که شرایط برای ما بد است و مردم شروع به نگرانی درباره شغل‌هایشان کنند. ما باید گزینه‌هایمان را باز نگه داریم.

بلر گفت: من نمی‌گویم که ما باید یک همه پرسی دیگر برگزار کنیم. من نمی‌گویم که شما می‌توانید این همه پرسی را تکرار کنید. من خیلی ساده می‌گویم که هیچ قانونی درباره آن وجود ندارد و ما مردمی مستقل هستیم که می‌توانیم چیزی را که می‌خواهیم انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه