English

جدایی از بریتانیا گزینه روی میز است

نخست وزیر اسکاتلند امروز از احتمال برگزاری همه پرسی جدید در کشورش برای جدایی از بریتانیا و ماندن در اتحادیه اروپا سخن گفت.

جدایی از بریتانیا گزینه روی میز است

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از راشا تودی، با رای روز پنجشنبه مردم بریتانیا به جدایی از اتحادیه اروپا، زمزمه های جدایی اسکاتلند از بریتانیا دوباره مطرح شده است.

در همین راستا، «نیکلا استورجیون»، نخست وزیر سوسیالیست اسکاتلند که از حامیان ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا به شمار می رود امروز طی سخنانی گفت: برگزاری دومین همه پرسی برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا از گزینه های روی میز است.

وی افزود: برای اطمینان از وصول این گزینه در وقت مقرر، اقدامات قانونی انجام آن از همین حالا باید ترتیب داده شود.

نخست وزیر اسکاتلند که ۶۲% از مردم کشورش رای به ماندن اسکاتلند در اتحادیه اروپا داده اند می گوید در این مورد با مقام های ارشد اتحادیه اروپا صحبت می کند.

«استورجیون» گفت: ما به دنبال مذاکره با نهادهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفظ موقعیت اسکاتلند در اتحادیه اروپا هستیم. در همین راستا نیازمند حمایت هرچه بیشتر از سرتاسر اسکاتلند هستیم.

در همین راستا، روز جمعه نیز «آلکس سالموند»، رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند، طی اظهاراتی گفت: من مطمئنم که «نیکلا» بر اساس همان شعارهایی که با آنها در انتخابات پیروز شد کار را پیش خواهد برد… بنابراین پارلمان اسکاتلند باید این حق را داشته باشد که همه پرسی جدیدی(برای جدایی از بریتانیا) در این کشور برگزار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه