English

هشدار سه اتاق فکر اقتصادی درباره آینده انگلیس

دو روز مانده به برگزاری همه پرسی عمومی در انگلیس، سه اتاق فکر اقتصادی درباره آینده مبهم این کشور در صورت خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

هشدار سه اتاق فکر اقتصادی درباره آینده انگلیس

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه اتاق فکر اقتصادی مستقر در انگلیس درست دو روز مانده به برگزاری همه پرسی عمومی در این کشور با انتشار بیانیه ای مشترک درباره آینده اقتصادی این کشور در صورت خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

این سه اتاق فکر اقتصادی عبارتند از: مؤسسه مطالعات مالی(آی اف اِس)؛ مؤسسه ملی پژوهشهای اقتصادی و اجتماعی(اِن آی ای اِس آر) و مرکز عملکرد اقتصادی(سی ای پی).

در بیانیه مشترکی که مدیران این سه اتاق فکر اقتصادی در روزنامه ایندپندنت منتشر کردند، ‌ آمده است: «در دوران زندگیمان، ما هرگز شاهد یک چنین اجماع نظری میان اقتصاددانان بر سر یک سیاست مهم عمومی نبوده ایم. البته نتیجه دقیق بر حسب درصد نامشخص است. اما این موضوع که ما در صورت خروج از اتحادیه اروپا با شرایط مالی بدتری مواجه خواهیم شد، تا حد زیادی درست است».

مدیران این سه اتاق فکر اقتصادی همچنین در خصوص این وعده اردوگاه حامیان «برگزیت» مبنی بر امکان تجارت با اتحادیه اروپا تحت شرایط مطلوب و پس انداز ده میلیارد پوند در بخش خدمات عمومی و کاهش مالیاتها ابراز تردید کردند.

گفتنی است که روز پنج شنبه، ‌ بیست و سوم ماه ژوئن، مردم انگلیس برای تصمیم گیری در خصوص خروج یا ادامه عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا در همه پرسی عمومی شرکت خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه