English

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل:

تا مهرماه امسال ۳۰۰ کلاس درس جدید تحویل نظام آموزشی می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: با تکمیل پروژه‌های جدید تا مهرماه امسال ۳۰۰ کلاس درس جدید تحویل نظام آموزشی این استان می‌شود.

تا مهرماه امسال ۳۰۰ کلاس درس جدید تحویل نظام آموزشی می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، بهزاد محمدی خلفلو از جمع‌آوری کامل تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان اردبیل تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هم‌اینک مراحل جمع‌آوری ۴۴ مدرسه کانکسی و ساخت واحد آموزشی مورد نیاز در حال تکمیل و اجراست.

وی ارتقای سرانه فضای آموزشی، به روز کردن تجهیزات مدارس و تلاش برای هوشمندسازی مدارس را سه راهبرد اساسی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در همین راستا تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال با اولویت خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای تجهیز مدارس استان هزینه شده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات نیز در مرحله خرید قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر این، از نیمه خرداد و با مساعدتر شدن شرایط جوی، آسفالت و ایزوگام مدارس شناسایی شده و اولویت‌دار استان با صرف ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

 

بخاری‌های گازی از مدارس استان اردبیل جمع می‌شود

وی نوسازی سامانه گرمایشی و برچیدن بخاری گازی از تمام مدارس و تجهیز آنها به سامانه گرمایش مرکزی و نوین را از جمله اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه ذکر و بیان کرد: در این زمینه با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، سامانه گرمایش استاندارد مجهز به پکیج و رادیاتور در مدارس استان راه‌اندازی می‌شود.

محمدی خلفلو در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در روز ۲۷ اردیبهشت ماه گفت: همزمان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل ۲ مدرسه ۶ کلاسه در روستای نوران شهرستان اردبیل و مدرسه ۹ کلاسه تندگویان شهرستان گرمی افتتاح خواهد شد.

 

نهضت نذر مدرسه‌سازی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

وی اضافه کرد: برخی خیرین توان ساخت یک مدرسه را ندارند ولی دوست دارند که در این کار خیر مشارکت کنند و برای جلب همکاری آنها، این دسته از خیرین می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی طراحی شده در تامین هزینه ساخت مدرسه در قالب احداث یک متر مربع مدرسه و یا خرید میز، صندلی، رایانه و سایر ملزومات آموزشی مدارس مشارکت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین گفت: هزینه ساخت مدارس خیلی بالا رفته و هر متر مربع فضای آموزشی حدود ۱۷۰ میلیون ریال هزینه دارد و بر این اساس همه خیرین توان ساخت و تکمیل یک مدرسه را ندارند و به همین علت، جلب و جذب خیرین مدرسه‌یار برای مشارکت دادن آنها در مدرسه‌سازی در راس برنامه‌ها سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به دعوت از صاحبان کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی، نظام پزشکی، نهادها، سازمان‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی در قالب ایفای مسئولیت اجتماعی آنها برای حضور در جشنواره امسال افزود: با این دعوت از اقدام خیرخواهانه آنها به منظور ساخت و تجهیز مدارس استقبال می‌کنیم.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، جذب کمک خیرین و آحاد مردم در اولویت قرار گرفته و این اقدام می‌تواند موجب تامین نیاز فضاهای آموزشی استان شود و بر همین اساس، این موضوع از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه