English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل:

ایمنی سفر تنها منوط به زیرساخت‌ها نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه ارتقای ایمنی سفر تنها منوط به وجود زیرساخت‌ها نیست، گفت: فرهنگ درست رانندگی اعم از رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله در سفر و رانندگی در شرایط خستگی از الزامات مهم حفظ سلامت و ایمنی مسافران است.

ایمنی سفر تنها منوط به زیرساخت‌ها نیست
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، کمال الدین میرجعفریان در مراسم اختتامیه پویش نوروزی چشم به راهیم در مجتمع خدمات بین راهی قره قشلاق با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، ۱۱۰ چشمه آبگرم، کوه سبلان، جنگل فندقلو، گردنه خلخال- اسالم و گردنه حیران و ده‌ها جاذبه گردشگری دیگر فرصت‌ها و نعمت‌های بی‌نظیری در سطح کشور و جهان به شمار می‌رود که گردشگران و مسافران می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر دنبال فضای مفرح گردشگری هستیم این طور نباشد که چشممان به سایر کشورها باشد ما فرصت‌های به مراتب بهتر در اردبیل داریم که گردشگران می توانند اوقات خوب و مفرحی در این استان هم داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل همچنین با اشاره به پویش نوروزی چشم به راهیم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان و خانواده‌ها انجام سفرهای امن برای مسافران است و این امر میسر نمی شود مگر اینکه خود مسافران و رانندگان هم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را فراهم کند اما ارتقای ایمنی سفر تنها منوط به وجود زیرساخت‌ها نیست، بلکه فرهنگ درست رانندگی اعم از رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله در سفر و رانندگی در شرایط خستگی از الزامات حفظ سلامت و ایمنی مسافران است.

میرجعفریان تصریح کرد: گردشگران و رانندگان توجه داشته باشند که قرار نیست با سرعت مسیر را طی کنند و خدای ناکرده مشکلی از این بابت متوجه آنها شود بلکه می‌توانند با آرامش خیال و سرعت مطمئنه از مناظر مسیر هم استفاده کنند و سفر خوب و با نشاطی را برای خود و همراهانشان به ارمغان بیاورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم همه تلاش‌ها و بسیج امکانات انتظامی، امدادی و خدماتی باز هم شاهد حواث ناگوار رانندگی در جاده‌های کشور هستیم و لازم است رانندگان بیش از پیش به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل کنند و از تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، رانندگی هنگان خستگی جدا خودداری کنند.

وی گفت: پویش نوروزی چشم به راهیم فلسفه انسانی و اخلاقی دارد و و برنامه‌ای امیدآفرین است و باید همه ما تلاش کنیم با رانندگی درست و احترام به قوانین سفرهای خوب و با نشاطی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم در خصوص این پویش اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی در ۲۵ اسفند تا امروز ۷۰۰ هزار تردد ورودی و خروجی در استان ثبت شده است و در حال حاضر ۵۰ هزار خودرو میهمان در استان حضور دارد.

کلیم الله وثوقی با بیان اینکه طی این مدت ۳۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند، تا زمینه سفرهای امن را برای مسافران فراهم کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز از نظر جاده ای هیچ مشکل و گره ترافیکی در استان ایجاد نشده و امیدواریم تا پایان سفرهای نوروزی مشکلی برای مسافران رخ ندهد.

وی با بیان اینکه هدف از پویش چشم به راهیم کاهش تصافادت جاده ای است، اظهار کرد: در ازای هر ۲ ساعت رانندگی لازم است رانندگان یک ربع تا نیم ساعت استراحت داشته باشند و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی مکان خوبی برای استراحت رانندگان و مسافران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است و در مسیر اردبیل _ سرچم که اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور است، سال گذشته یک مجتمع و امسال هم یک مجتمع راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ مجوز احداث ۶ مجتمع خدمات بین راهی در استان صادر شد، اظهار کرد: هدف از پویش چشم به راهیم این است که رانندگان و مسافران در مسیر استراحت کرده و بدون خستگی و خواب آلودگی مسیر را ادامه دهند.

در این مراسم از ۱۰۰ هنرمند استان که در پویش چشم به راهیم حضور داشتند، تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه