English

امام جمعه اردبیل:

رئیس مجلس می‌تواند جریان عظیم اصلاحی در کشور راه بیندازد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار دقت نمایندگان در تعیین رئیس مجلس شورای اسلامی شد و گفت: رئیس مجلس اگر فرد شایسته ای باشد، می‌تواند جریان عظیم اصلاحی در موضوعات حساس کشور به راه بیندازد و امیدواری بزرگ درست کند و کوتاهی یا معامله در این موضوع خیانت به ملت و دین و کشور است.

رئیس مجلس می‌تواند جریان عظیم اصلاحی در کشور راه بیندازد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،  آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای اردبیل با اشاره به نزدیکی تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی و انتخاب ریاست قوه مقننه اظهار داشت: من مصراً از نمایندگان محترم می‌خواهم هر کس به شما زنگ بزند که برای ریاست من به من رای بدهید مبادا به او رای بدهید زیرا همین زنگ او نشان بی‌لیاقتی اوست.

وی اضافه کرد: کسی که ده‌ها نفر را برای شما واسطه می‌کند تا برای ریاست او رای بدهید یقین داشته باشید که او برای ریاست خود حاضر خواهد بود ده‌ها باج خطرناک به نمایندگان بدهد و بدون تردید منافع ملی را زیر پای خود خواهد گذاشت.

امام جمعه اردبیل افزود: بزرگان سطح عالی کشور هیچ وقت با سفارشات خارج از قانون، حق مسلم نمایندگان را سلب نمی‌کنند و ملت بزرگ ما در میان مشکلات بزرگ اقتصادی چشم به مجلس جدید دوخته است تا با طرح‌های علمی و کارشناسی شده به تعبیر مقام معظم رهبری خون جدید به مدیریت کشور تزریق و جوانه‌های امید در دل‌ها برویاند و مبادا شما اول کارتان با لبیک به لابی‌های خائن و ریاست طلب‌های نالایق امید ملت بزرگ ما را مبدل به یاس کنید.

آیت الله عاملی در بخش دیگر خطبه ها اظهار داشت: رژیم خبیث اسرائیل همچنان که پیش‌بینی می‌شد نه به دستورات محکمه بین‌المللی عمل کرد و نه به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل؛ دیروز محکمه بین المللی دوباره به اسرائیل هشدار داد که به دستورهای محکمه بین‌المللی عمل کند و جنگ را متوقف و راه های مساعدت را باز نماید اما اسرائیل تنها رژیم دنیاست که خود را از تمام قوانین بین المللی آزاد می‌داند و علت آن فقط حمایت آمریکا و اروپا از این جرثومه فساد است.

امام جمعه اردبیل گفت: دبیرکل سازمان ملل اخیراً از معبر رفح بازدید کرد و در بازدید از رفح روزه گرفته بود! از او سوال کردند تو مسلمان نیستی! چرا روزه گرفته‌ای؟ گفت: "سفر من از باب هم دردی با ملت ستم دیده فلسطین بود به همین جهت به خاطر احترام به اعتقادات و باورهای ملت های مسلمان روزه گرفتم" عجیب این است که او به اعتقادات اسلامی احترام گذاشت ولی پادشاهان کشورهای اسلامی و عربی اهانت کردند.

وی گفت: این هفته دستورالعمل رژیم اسرائیل به سربازان خود در حمله به مجتمع شفاء به دست مردم افتاد در این ماموریت می‌گوید جوان‌های فلسطین را لخت کنید و آنها را در برابر خانواده‌های خود اعدام کنید و سپس با تانک به مردم در حالی که زنده هستند حمله و آنها را له، به زن‌ها تجاوز و آنها را مثله کنید؛ در این جملات روح وحشی گری درندگی، سبعیت و حیوانیت موج می زند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام برنامه اسرائیل، آمریکا و اروپا هجرت اجباری اهالی غزه است در این میان اسرائیل صریح است اما آمریکا و اروپا در ظاهر وانمود می‌کنند به فکر اهالی غزه و به فکر تغذیه و سلامت آنها هستند ولی جز محکوم کردن رژیم خیانت کار هیچ کاری انجام نمی‌دهند و آنها تا الان حاضر به قطع کمکهای نظامی و ارسال تسلیحات به اسرائیل نشده اند.

وی ادامه داد: آنها عمداً گفتگوهای بین حماس و اسرائیل را به شکست می‌کشانند تا شاید در این مدت با کشتار بیشتر، مردم غزه راضی به هجرت شوند و این بدترین جنایت در حق بشریت است گرسنگی در غزه طوفان می‌کند ۲۰ درصد مردم یک ماه است چیزی برای خوردن پیدا نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: حماس برای توقف جنگ و بازگشت اسرای اسرائیلی معقول‌ترین شروط را مطرح کرده است اروپا و خود بایدن بر عقلانیت این شروط صحه گذاشته اند ولی در عمل و در میدان از حصول توافق و توقف جنگ خبری نیست چون آنها بنا بر توقف ندارند و خیال می‌کنند تا یک دو هفته اگر کشتار ادامه یابد غائله غزه کلاً ریشه کن می‌شود و ارتش اسرائیل به اهداف خود می‌رسد.

وی افزود: در این مصیبت کبرای عالم اسلام از ۱۱۰۰ گروه سلفی به ظاهر اسلامی که در سوریه علیه بشار اسد جنگ می‌کردند و مفتیان آنها فتواهای دو آتشه می دادند هیچ خبری نیست آنها به شدت به اسماعیل هنیه حمله می‌کنند که چرا سلیمانی را شهید قدس معرفی کرده‌ای؟ حادثه غزه کاملاً ثابت کرد که داعش مصنوع آمریکا و وهابیت مصنوع انگلیس است.

امام جمعه اردبیل در پایان با اشاره به افزایش قیمت جریمه تخلفات رانندگی گفت: طبق آمار رسمی، خطای انسانی بیشترین عامل تصادفات جاده ای است از این رو باید از اقدام دولت که جریمه جرائم رانندگی را جهت حفظ جان مردم و خانواده ها بالا برد تشکر کرد ولی این اقدام بعد از خرابی‌های جبران ناپذیر صورت گرفت و سالانه حدود ۱۸ هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دادند یعنی ۱۸ هزار نسل از بین می‌رفت و بخشی از این تلفات به خاطر عامل انسانی و بخشی هم به خاطر خصوصیات جاده ای است.

او تاکید کرد: نخبگان جامعه به طور مدام از سر خیرخواهی هشدار می‌دادند جریمه‌ها مناسب نیست و نباید خانواده‌ها داغدار بشود اما به دلسوزی آنها اعتنا نشد و واقعاً جای سوال است که چطور مجلس‌های قبلی و دولت‌های قبلی به این مسئله کاملاً واضح و بدیهی ورود نکردند بسیار روشن است که هزینه‌ای که در کشور برای تخلفات رانندگی تعیین شده بود اصلاً مناسب با جرم نبود و شخص متمولی که برای غذای سگ خود میلیون‌ها تومان مصرف می کند طبعاً پانصد هزار تومان برای او عددی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه