English

نمایشگاه هندوستان در کاخ گلستان گشایش یافت

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این نمایشگاه بالغ بر ۱۰۰ آثار از هنرمندان ایرانی و هندوستانی در معرض دید بازدید کنندگان قرار میگیرد.

نمایشگاه هندوستان در کاخ گلستان گشایش یافت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، علی دارابی در آیین گشایش نمایشگاه یشم های نفیس که با همکاری و مشارکت جمهوری هند در مجموعه کاخ گلستان افتتاح شد، اظهارداشت: درخصوص روابط ایران و هند باید به عهد باستان بازگشت، یافته های باستان شناسی بازگوی این روابط است.

وی با اشاره به اینکه ایران و هند دارای مشترکات فراوان و در هم تنیده هستند، افزود: یکی از موارد آن را می توان به کاوش های اخیر در کاشان مشاهده کرد.

دارابی خاطر نشان کرد: هنر، زبان فارسی و تاریخ از جمله اشتراکات ایران و هند است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: بسیاری در خصوص مشترکات ایران و هند گفته اند این دو ملت به حدی به هم نزدیک هستند که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود.

کاخ گلستان

وی در خصوص ارتباطات فرهنگی بین کشورها، بیان کرد: در حال حاضر روابط فرهنگی بیش از مناسبات دیپلماسی سبب ارتباطات بین کشورها شده است.

دارابی در ادامه گفت: پیوند های فرهنگی و تاریخی در دنیای امروز نقش بنیادین در روابط بین المللی و تاریخ صلح جهانی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه «هندوستان در گلستان»

 

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بالغ بر ۱۰۰ آثار از هنرمندان ایرانی و هندوستانی  در معرض دید بازدید کنندگان قرار میگیرد.

وی گفت: ایران و هند بعد از استقلال هند پیمان صلح امضا کردند و این پیمان روزبه روز عمیق تر خواهد شد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: نمایشگاه های بین المللی می‌تواند نقش مهمی در توسعه صلح و مراودات فرهنگی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه