English

برف و باران تا روز سه شنبه مهمان جو کشور است

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، ۲ سامانه بارشی برف و باران از امروز تا اواسط هفته و همراه با وزش باد شدید در روز سه‌شنبه سراسر کشور را فراخواند گرفت.

برف و باران تا روز سه شنبه مهمان جو کشور است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور برای ۲ سامانه، شاهد فعالیت سامانه بارشی و افزایش گرادیان فشاری طی روزهای آتی خواهیم بود.

، از روز یکشنبه تا سه‌شنبه این سامانه موجب بارش باران و برف و وزش باد در آذربایجان غربی، نیمه غربی و شمال کردستان، غرب کرمانشاه و ارتفاعات آذربایجان شرقی می‌شود.

روز دوشنبه کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال استان‌های ایلام، زنجان، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، همدان، آذربایجان شرقی و لرستان درگیر این شرایط جوی خواهند بود.

روز سه‌شنبه نیز کردستان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، نوار غربی آذربایجان غربی و شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان و آذربایجان شرقی شاهد این بارش‌ها خواهند بود.

به دنبال فعالیت این سامانه بارشی ، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در رفت و آمد در سطح شهرها و روستاها، احتیاط در مسافرت‌های بین‌شهری، به همراه داشتن ادوات زمستانی به‌ویژه بررسی سالم بودن وسایل گرمایشی خودروها و امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی توصیه کرده است.

آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها در این شرایط جوی ضروری است.

سامانه دوم افزایش گرادیان فشاری پیش‌بینی شده که روز سه‌شنبه موجب وزش باد شدید در خراسان رضوی، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و سمنان می‌شود.

اثر مخاطره وزش باد شدید و احتمال سقوط اجسام، احتمال تخریب سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان فرسوده اعلام شده است.

احتیاط در تردد، اجتناب در توقف وعدم پارک خودرو در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، درختان فرسوده و سازه‌های موقتی و مستحکم‌سازی گلخانه‌ها و تابلوها توصیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه