English

چه داروهایی را نمی‌توانیم برای اربعین به عراق ببریم؟

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر یکسری داروهای ممنوعه در پیاده‌روی اربعین حسینی اعلام شده است که زوار نمی‌توانند در عراق آنها را همراه خود داشته باشند.

چه داروهایی را نمی‌توانیم برای اربعین به عراق ببریم؟

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ایرج کاکاوند در خصوص داروهای ممنوعه زوار در پیاده روی اربعین  اظهار کرد: همراه داشتن قرص‌هایی همچون استامینوفن کدئین‌دار، دیازپام، فلورازپام، ترامادول، متادون و بوپرنورفین(b2)، و همچنین داروهای بیماری صرع و سرطان که به نوعی از مواد مخدر تشکیل شده براساس قوانین داخلی کشور عراق جرم  و ممنوع محسوب می‌شود.

وی افزود: درصورت کشف هر کدام از این داروها ضمن ممانعت از ادامه سفر زائر، برای وی پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی عراق معرفی خواهد شد.

کاکاوند خاطرنشان کرد: البته به همراه داشتن این داروها در هر بازه زمانی در کشور عراق ممنوع است، اما تاکید ما بر زمان اربعین است که زائران بیشتری به عتبات عالیات می‌روند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: به دلیل سهولت و سرعت بخشیدن در امر بازرسی نیاز است زائرینی که احتیاج به مصرف داروهای خاص دارند مراتب را قبل از حضور در مرزهای زمینی و هوایی با پزشک حج و زیارت هماهنگ کرده و تاییدیه مربوطه را به همراه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه