English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری موج:

شرکت های زیان ده ادغام یا منحل شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت های شهرداری زیان ده هستند و به مرور از فلسفه اصلی خود دور مانده به همین خاطر می توان این شرکت ها را ادغام یا حتی منحل کرد.

شرکت های زیان ده ادغام یا منحل شوند

به گزارش خبرگزاری موج، با تصویب لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران، همچنان عده ای از اعضای شورا نسبت به بودجه سال آینده نظر مخالف داشته و معتقدند بودجه وضعیت نابسامانی دارد و وضعیت برخی از شرکت های شهرداری در آن شفاف نیست.

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نیز بر این باورند برخی از شرکت های شهرداری زیان ده می باشد و با توجه به بودجه  1402، هزینه شرکت‌ها و سازمان‌ها روز به روز اضافه می‌شود و به مرور شرکت هایی که زیان ده نیستند نیز زیان ده می‌شوند.

در اصل سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری دو دسته هستند. یک دسته یا همان نسل اول، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مانند سازمان مدیریت پسماند، شهروند، اتوبوسرانی و شرکت مترو هستند که حجم کار و فعالیت آن‌ها بزرگ است و ماموریت های شهرداری را انجام می دهند. دسته دوم یا همان نسل دوم شرکت‌هایی هستند که خودشان کار نمی‌کنند، بلکه پروژه را می‌گیرند و به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار می‌کنند.

حال برخی از اعضای شورا متفق القول براین باورند که لزومی به این تعداد شرکت نسل دومی نیست و برای جبران زیان دهی آن ها باید این شرکت ها با هم ادغام شوند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در این باره گفت: اصل وجود سازمان‌ها و شرکت‌هایی که ماموریت‌های شهرداری را انجام می‌دهند ضروری و لازم است و در حقیقت اگر نباشند شهرداری در انجام ماموریت خود دچار مشکل می‌شود اما در مقابل آن شرکت های نسل دومی را داریم که ضرورتی به ادامه کار آن‌ها وجود ندارد و می توان این شرکت ها را ادغام یا حتی منحل کرد.

 

بیشتر بخوانید:

شهرداری در مورد ایمن‌سازی وظایفش را انجام داده است

سرقت دیوارهای صوتی بزرگراه ها/ رد‌‌پای برخی پیمانکاران در ماجرای سرقت تجهیزات شهری

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درحال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت های شهرداری زیان ده هستند و به مرور از فلسفه اصلی خود دور مانده اند افزود: برخی از این شرکت ها در صورت عدم حمایت شهرداری امکان ادامه فعالیت نداشته و منحل می شوند به همین جهت است که می گوییم باید برخی از این شرکت ها با یکدیگر ادغام شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه