English

گزارش خبرگزاری موج از مددسراهای تهران؛

کمک های خیرین شبانه از مددسراها خارج می شود/ توکلی زاده: احتمال تخلف در هر سیستمی وجود دارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تنها به سیستم های مرسوم نظارتی اکتفا نکرده ایم گفت: همواره سعی کرده ایم با نظارت های دقیق تخلفات را به حداقل برسانیم اما به هرحال احتمال تخلف در هر سیستمی وجود دارد و ما آن را نفی نمیکنیم.

کمک های خیرین شبانه از مددسراها خارج می شود/ توکلی زاده: احتمال تخلف در هر سیستمی وجود دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، موقعیت های اجتماعی و شرایط برخی مناطق تهران زمینه بروز آسیب های اجتماعی مانند فقر و‌ اعتیاد را در برخی از مناطق فراهم کرده است. در نتیجه کودکان، نوجوانان و زنان در همزیستی  و هم خانوادگی با این آسیب دیده در معرض این افراد قرار گرفته اند.

گفتنی است، موقعیت جغرافیایی و شرایط این مناطق زمینه های بروز جرم را در بعضی محلات فراهم ساخته و رغبتی برای برای سکونت در آن باقی نگذاشته است و همواره‌سیاست هایی برای کنترل معضل اعتیاد در این مناطق اجرا شده است اما نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی کشور دامنه ظهور و بروز این افراد را هر روز وسیع تر می کند.

 

گلایه برخی زنان از مددسراهای پایتخت

لذا شهرداری تهران به جهت تردد این معتادان متجاهر در بعضی مناطق، اقدام به ساماندهی و برنامه ریزی هدفمند این افراد کرده و نسبت به راه اندازی مددسراهای ویژه بانوان و آقایان در برخی از مناطق تهران کرده است.

قطعا در رنج ترین زنان یک جامعه، زنان آسیب دیده ای هستند که درگیر انواع نا امنی نظیر تعرضات جسمی، جنسی، کلامی و روانی می شوند. به همین خاطر این زنان در مددسراهای شهرداری ها در قالب های روزانه، شلتر و سرپناه شبانه اسکان داده می شوند اما در کنار تمام مزایای این اماکن، برخی از این زنان نسبت به برخورد و عملکرد کارکنان این مددسراها گلایه مندند.

مددسرا

در این ارتباط، یکی از زنان تحت اسکان در یکی از مددسراهای پایتخت با حضور در مقابل درب ساختمان شورای اسلامی شهر تهران واقع در خیابان بهشت، با شکایت نسبت به عملکرد کارکنان این مددسراها خواستار دیدار با رییس شورای شهر بود که محقق نشد.

 

ای کاش به جای غذای گرم فقط برای ما احترام قائل بودند

این خانوم که به علت هراس از اخراج از مددسرا و ماندن در خیابان تمایل نداشت نامش فاش شود به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: ای کاش به جای غذای گرم فقط برای ما احترام قائل بودند و مکررا از سوی کارکنان توهین و تحقیر نمی شدیم.

او از ساک دستی کوچکش وعده غذایی که شب گذشته در مددسرا گرفته بود را نشان داد و با کمال تاسف بیان کرد، این غذایی است که به عنوان وعده شام به ما دادند همیشه همین است بدون تکه ای گوشت و مرغ، یک پرس برنج با تعدادی سیب زمینی که به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد.

این بانوی بی سرپناه در ادامه افزود: درست است که ما زنان تحت اسکان در مددسراها از فقر، گرسنگی یا اعتیاد رنج می بریم اما حقمان این نیست که به ما توهین شود و در صورت اعتراض و انتقاد تهدید به اخراج شویم. این رفتار در شان یک انسان نیست.

 

کمک های خیرین به ما نمی رسد!

وی اعلام کرد: اغلب خیرینی در مددسراها حاضر می شوند و اقدام به اهدای بسته های حمایتی، کارت های اعتباری یا غذا می کنند اما هیچ کدام از کمک های خیرین به ما نمی رسد و بارها مشاهده کرده ایم که این هدایا شبانه از انبارهای سوله خارج می شود.

در پی اظهارات این فرد خبرنگار خبرگزاری موج به سراغ محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران رفت تا درخصوص صحت و سقم این ماجراها توضیحاتی ارائه شود.

توکلی زاده با اشاره به عملکرد مددسراهای پایتخت بیان کرد: از روز نخست حضور در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری، بازدید خود را از مددسرای خاوران به صورت جزئی و سرزده آغاز و حتی شخصا از نظافت سرویس های بهداشتی، عملکرد آبگرمکن ها، نظافت در آشپزخانه و تهیه غذا ، همچنین محتواهای انبارها بازدید کردم، حتی لیست بیماران ارجاع شده به بیمارستان ها را چک کردم و با برخی از بیماران به صورت رندمی تماس گرفته و از وضعیتشان مطلع شدم.

وی افزود: همچنین وضعیت بیمارانی که بازگشت به خانواده داشتند را بررسی و با خانواده هایشان تماس گرفتم تا نسبت به عملکرد کارکنان مددسراها اطلاعاتی را کسب نمایم که خداروشکر راضی بودند.

 

احتمال تخلف در هر سیستمی وجود دارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سیستم های نظارتی مجموعه مرتبا تقویت می شود مطرح کرد: در تمام مجموعه ها دوربین های نظارتی به جهت کنترل وضعیت نصب شده است و مرتبا بازرسی ها به صورت غیر روتین و موردی انجام می شود.

توکلی زاده در این باره تصریح کرد: طی روزهای اخیر به تمام مدیران غیرمرتبط ماموریت دادم که در این شب های سرد سال از تمام مددسراهای زیر نظر شهرداری بازدید و درصورت مشاهده نواقص موجود را گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه تنها به سیستم های مرسوم نظارتی اکتفا نکرده ایم و بخش بازرسی و حراست سازمان مرتبا گزارشات نظارتی خود را تهیه می کند خاطر نشان کرد: درحقیقت همواره سعی کرده ایم با نظارت های دقیق تخلفات را به حداقل برسانیم اما به هرحال احتمال تخلف در هر سیستمی وجود دارد و ما آن را نفی نمیکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه