English

وضعیت آب و هوای کشور امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۱

طبق اعلام کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در 14 استان شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

وضعیت آب و هوای کشور امروز 21 آبان 1401

به گزارش خبرگزاری موج، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، با اعلام وضعیت جوی امروز شنبه بیست و یکم آبان‌ماه گفت: در مناطقی از خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب همدان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و سمنان نیز بارش باران و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود و فردا این بارش‌ها در جنوب یزد، کرمان، شمال و شرق فارس و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان ادامه دارد.

وی افزود: فردا در گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

 

بیشتر بخوانید:

کیفیت هوای تهران ۲۱ آبان ۱۴۰۱/ شاخص کیفیت به ۱۳۲ رسید

 

به گفته گودرزی، شدت بارش‌ها برای امروز در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان در حد هشدار نارنجی بوده و سبب جاری شدن روان آب‌ها، آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در تهران و شهر کرج هوا آلوده است، این شرایط در مناطق پر تردد تشدید شده و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

گودرزی گفت:‌ امروز آب‌های دریای خزر و شمال خلیج فارس و فردا و پس فردا خزر و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی شهرهای دهگلان و هزارکانیان واقع در استان کردستان را با کمینه دمای منفی ۳ درجه سردترین نقاط کشور اعلام کرد و گفت: در میناب و پارسیان استان هرمزگان نیز بیشینه دما به ۳۶ درجه بالای صفر رسید و گرم‌ترین نقاط کشور شدند.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را همراه با غبار محلی و در برخی ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه