English

کیفیت هوای تهران در ۷ مرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 92 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 7 مرداد 98 سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران دوشنبه 7 مرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 86 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 92 در شرایط سالم  قرار دارد.

وی گفت:  پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات صبحگاه روز جاری (دوشنبه، 7 مرداد ماه) می باشد که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی (نسبت به روز گذشته) و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی می باشد.

نظری افزود: هرچند با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) انتظار می رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. همچنین با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گازهای مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 13 الی 18) افزایش موقتی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده ها در برخی ساعات روز جاری، انتظار می رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه های حساس) به طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار گردد. این شرایط جوی تا روز سه شنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت و همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی برخی ساعات هشتمین روز از مرداد 98 افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده خواهد شد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه داشته و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار خواهد گرفت. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه