English

شهردار تهران:

اداره مالی شهرداری تهران «دیمی» بوده است/ شرکت شهروند تنها ۹درصد سود عملیاتی داشت

شهردار تهران گفت: شاهد هستیم که اداره مالی شهر تهران در دوره گذشته کاملا «دیمی» بوده است.

اداره مالی شهرداری تهران «دیمی» بوده است/ شرکت شهروند تنها 9درصد سود عملیاتی داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد علی نجفی در سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارشی از سند تحول تهران با بیان این مطلب افزود: متاسفانه  هیچ برآورد دقیقی از ارزش املاک اختصاصی شهرداری تهران و وضعیت ثبتی آن در دست نیست.

وی ادامه داد: از مجموع املاک 674 ملک غالبا به صورت سلیقه ای در اختیار اشخاص و نهاد ها قرار گرفته است. به عنوان مثال شما به این نهاد یک ملک 5 میلیاردی واگذار کردید و به یک نهاد دیگری که همان فعالیت را داشته است، ملکی واگذار نکردید. وجه تمایز چه بوده است و در این باره هیچ رابطه ای پیدا نکردیم. البته املاک نجومی خارج از این است و به جز تعداد کمی، مابقی در سازمان املاک ثبت نشده است.

شهردار تهران  با اشاره به وضعیت کارگزاران که خروجی آن هولوگرام ها و مفاسد برخواسته از هولوگرام ها بوده است، بیان کرد: بحث بود از امکانات بانک ها برای افزایش نقدینگی استفاده کنیم، اما تقریبا برعکس شده است. یعنی بخشی از وجوه نقد و چک های شهرداری در اختیار کارگزاران قرار می گرفت و بخشی از املاک قابل وصول شهرداری به کارگزینی ها واگذار شد و 5 درصد حق کارگزاری دریافت کردند.

به گفته وی؛ مسئولیت کارگزاری های خود را تقریبا هیچ کدام انجام ندادند. از کارگزاری بانک شهر گرفته تا کارگزاری وابسته به یکی از شرکت های وابسته به سپاه که متاسفانه با برخی از این کارگزاری ها هنوز نتوانستیم حساب و کتاب کنیم.

اداره شرکت شهروند زیان ده بود

محمد علی نجفی درباره وضعیت فروشگاه شهروند نیز توضیح داد: از مجموع 48 میلیاردتومان سود شرکت تنها 9 میلیاردتومان سود عملیاتی است و 35 میلیاردتومان سپرده بانکی و 4 میلیاردتومان سود حاصل از سایر درآمدها است.

وی یادآور شد:  اگر شهروند به درستی اداره شود با هزاران میلیاردتومان سرمایه در اختیار، باید بیش از 100 میلیاردتومان سود عملیاتی داشته باشد اما در سال 95 تنها 9 میلیاردتومان سود عملیاتی داشته است.

اداره مالی شهرداری کاملا «دیمی» بوده است

شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه و بودجه یک نظام ارزیابی عملکرد وجود نداشته است، تاکید کرد: متاسفانه دستگاه های تصمیم گیر متعدد با موازی کاری منجر به اتلاف منابع در سیستم شهرداری تهران شدند.

وی با بیان اینکه در بخش درآمدهای پایدار شاهد هستیم که اداره مالی شهرداری کاملا «دیمی» بوده است، گفت: در طول یک سال 7 درصد بودجه شهرداری پایدار و در یک سال دیگر 25 درصد بوده است. این نشان می دهد برنامه ریزی وجود نداشته و یک دفعه از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری زیاد و کم شده و درآمد پایدار شهرداری متغیر بوده است. امسال محاسبه ما 24 درصد درآمدپایدار است، البته گفته می شد این 24 درصد در واقعیت کمتر خواهد بود.

محمد علی نجفی به بودجه شهرداری تهران به تفکیک ماموریت ها و روند منابع شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: به قیمت سال 95 شهرداری طی 12 سال 227 هزار میلیارد تومان منابع کسب کرده است و با احتساب بدهی ایجاد شده  می توان گفت شهرداری تهران طی 12 سال 280 هزارمیلیاردتومان برای شهرتهران هزینه کرده است که به نظر می رسد بازدهی این پول براساس این رقم نبوده است. البته این رقم به قیمت ثابت سال 95 محاسبه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه