English

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی عنوان کرد

بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی/ تأثیر وراثت در بروزعلائم آلرژی

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با اشاره به بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی را تشریح کرد.

بایدها و نبایدهای حساسیت‌های فصلی/ تأثیر وراثت در بروزعلائم آلرژی
به گزارش خبرگزاری موج، صبا عرشی درباره آلرژی های فصلی اظهارداشت: افرادی که دچار آلرژی‌های فصلی هستند، زمینه ارثی آلرژی را دارند و در یک فصل خاص که می تواند بهار، تابستان یا پاییز باشد، وقتی در معرض عوامل آلرژی زای محیطی که این ها اغلب گرده ی گیاهان هستند، قرار می گیرند واکنشی در بدنشان اتفاق می افتد که منجر به ایجاد علائمی در بدن می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: علائمی مانند آب ریزش بینی، عطسه های  پشت سرهم، خارش شدید بینی و یا ممکن است که در یک عکس العمل به صورت سرفه، خس خس و حتی حمله های تنگی نفس خود را نشون بدهد.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در شبکه رادیویی سلامت ادامه داد: بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند اوباید در این فصل ها از خودشان مراقبت کنند و سعی کنند که در معرض این عوامل قرار نگیرند؛ یعنی اینکه باید ماسک داشته باشند و سعی کنند ساعاتی که باد شدیدی می وزد از خانه خارج نشوند و اگر مجبور هستند به بیرون بروند حتما از ماسک استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از همه مهم تر این است که باید به متخصص آلرژی، کسی که فوق تخصص آلرژی دارد مراجعه کنند و متوجه شوند به چه ماده ی آلرژی زایی حساسیت دارند که اگر می توانند آن را حذف کنند و اگر نمی توانند، خود فوق تخصص آلرژی تصمیم می گیرد که آیا باید فرد واکسن آلرژی بزند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در پایات اظهارداشت: مهم ترین مساله این است که در این فصل از خودشان مراقبت کنند و اگر لازم بود دارو مصرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه