English

تجمیع مدارس کم جمعیت ایثارگران در دستور کار آموزش و پرورش

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۴۲ هزار دانش‌آموز در مدارس ایثارگران خبر داد و گفت: اصلاح‌آیین‌نامه و تجمیع مدارس کم جمعیت ایثارگران را در دستور کار داریم.

تجمیع مدارس کم جمعیت ایثارگران در دستور کار آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسین کفراشی در سومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه سه وظیفه آموزشی و پرورشی، ترویج فرهنگ ایثار و پیگیری امور حقوقی و حمایتی از جامعه ایثارگران شاغل در آموزش و پرورش را برعهده داریم، گفت: ۴۴۵ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد، مدارس بزرگسالان ایثارگر و طرح پراکنده مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۳۴۷ مدرسه شاهد، افزود: مشکلاتی در گذشته داشتیم که برای حل آنها در تلاش هستیم. در سال ۹۲ بیش از ۴۰۰ مدرسه به مدارس شاهد افزوده شده بود و در آن زمان با توجه به اتخاذ سیاست عدم توسعه کمی، روند توسعه مدارس شاهد، متوقف شد و در دو سال گذشته افزایش مدارس شاهد نداشتیم.

کفراشی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، عدم جذب حداکثری جامعه هدف و همچنین نارضایتی خانواده‌ها درخصوص ثبت‌نام در مدارس بود. با اینترنتی شدن ثبت‌نام‌ها بسیاری از این مشکلات حل شد و در حال حاضر جذب جامعه هدف ایثارگری در مدارس شاهد از ۴۳ درصد به ۷۰ درصد رسیده است و ۳۷۲ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس شاهد داریم که نیمی از آنها جامعه هدف ما، بخشی دیگر وابستگان به خانواده‌های ایثارگران و برخی دیگر نیز فرزندان فرهنگیان هستند. مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان جذب جامعه هدف ما خانواده ایثارگران هستند که از ۱۷۰ هزار به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است، گفت: البته سعی کردیم افزایش بی‌رویه نداشته باشیم و مجموعه جمعیت دانش‌آموزی ما از ۳۸۵ هزار نفر به ۳۷۵ هزار نفر رسیده است. کفراشی به عدم موضوع نظارت بر مدارس در سال‌های گذشته به عنوان یکی دیگر از مشکلات اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی مدارس شاهد و دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی را انجام دادیم و در حال حاضر همه مدارس شاهد رتبه‌بندی شدند.

۸۰ درصد آنان در رتبه متعالی و ممتاز قرار گرفتند و برای مدارس باقیمانده مهلت یک ساله تعیین شد تا بتوانند خود را ارتقاء دهند. وی درباره طرح پراکنده نیز تصریح داد: در حال حاضر ۳۰ هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شرکت می‌کنند و آموزش و پرورش موظف است دو ساعت در هفته معلم راهنما برای آنها اعزام کند. مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر ۲۹۰ مدرسه ایثارگران داریم که ۴۲ هزار دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

ما اصلاح آیین‌نامه و تجمیع مدارس ایثارگران کم جمعیت را در برنامه‌های خود داریم. کفراشی به اشتغال بیش از ۱۴ هزار ایثارگر در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در حال اجرای کامل قانون جامع ایثارگری بودیم. ماده ۵۱ این قانون از ابتدای سال ۹۵ برای جانبازان و آزادگان اجرا و احکام آنها صادر شد و ۲۲۵ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه شد و با پیگیری‌های انجام شده برای ۱۵ هزار نفر از فرزندان شهدای معظم که در آموزش و پرورش شاغل هستند نیز از ابتدای فروردین‌ماه انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه