English

عدم توزیع عادلانه امکانات در مدارس عشایری

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: در توزیع امکانات عادلانه بین مدارس عشایری و دیگر مدارس توازن و تعادل وجود ندارد.

عدم توزیع عادلانه امکانات در مدارس عشایری

به گزارش خبرگزاری موج، علی نقی یزدان‌پناه امروز ۱۰ مرداد ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر(دختران) که در محل اردوگاه ثامن‌الحجج برگزار شد، ضمن مطلب فوق، اظهار داشت: ما حاضر هستیم تعهد کنیم که اگر نصف امکانات مدارس برخوردار، در خدمت مدارس عشایری قرار بگیرد گام‌های بلندی در زمینه آموزش و پرورش برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پیش دانشگاهی عشایری می‌گویند در کنکور، با وجود تمام تلاش‌هایی که می‌کنیم به علت عدم وجود معلمان متخصص قادر به رقابت با دانش‌آموزانی که در شهر زندگی می‌کنند، نیستیم، ادامه داد: سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر از سال ۷۹ قطع شده است؛ در سه سال اخیر تلاش‌های زیادی برای احیای سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر شده است و دانش‌آموزان عشایر خواهان این هستند که در جهت احیای حقیقی این سهمیه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایر در زمینه‌های مختلف رشد داشته است، گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان عشایر برای ورود به مدرسه نگران پرداخت هزینه طرح سنجش سلامت نیستند و به یمن تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش این هزینه برای آن‌ها رایگان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: با احیای ردیف پیش دبستانی، دانش‌آموزان پیش دبستانی عشایر از این ردیف بهره‌مند خواهند شد زیرا این ردیف برای مناطق محروم است اگرچه که معقتدم دانش‌آموزان عشایر محروم نیستند بلکه کم برخوردار هستند.

توسعه را با رشد اشتباه گرفته‌ایم

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه در دنیای امروز اعتقاد بر این است که آموزش باید منشاء توسعه باشد، عنوان کرد: متاسفانه ما توسعه را با رشد اشتباه گرفته‌ایم به طور مثال ما از افزایش تعداد کتابخانه‌ها و … آمار می‌دهیم در حالی که این‌ها ظاهر و پوسته توسعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور ادامه داد: توسعه واقعی به این مفهوم است که صفاتی نظیر پرسش‌گری، نقدپذیری، صبوری، روحیه جمعی، همکاری و … در دانش آموزان تقویت شود و در عشایر به دنبال این هستیم.

وی افزود: در اردوی دانش‌آموزان عشایر تمام ساحت‌های تربیتی را به عمل آورده‌ایم به طور مثال در ساحت اعتقادی چه چیز بالاتر از زیارت امام رضا(ع) است که خودش تاثیر درونی و قلبی بر دانش‌آموزان می‌گذارد.

یزدان‌پناه ادامه داد: تنها جایی که می‌شود بر روی امنیت و وحدت ملی کار شود اردوی عشایری است، دانش‌آموزان در این اردو حدود ۴ روز با یکدیگر زندگی می‌کنند، نظم پذیری آنان بی نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دانش‌آموزان عشایری کم رو بودند، اما در حال حاضر این‌گونه نیست، عنوان کرد: این اردو یک تمرین گروهی و یک فرآیند است و اگر دقیق اجرا شود یک روز آن معادل یک سال تحصیلی ارزشمند است.

وی اظهار داشت: در سال جاری حدود ۱۱ میلیارد تومان برای بهبود و کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش عشایر اختصاص یافته و سه میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان نیز از ردیف اختصاصی تجهیزات برای تجهیز مدارس عشایری در اختیار آموزش و پرورش عشایر قرار داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر