English

تیراندازی در تظاهرات مسالمت آمیز ضد نژادپرستانه در آمریکا

پلیس شهر فرگوسن در آمریکا، از وقوع تیراندازی در جریان تظاهرات مسالمت آمیزی که به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن نوجوان سیاهپوست در این شهر انجام شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، مقام های پلیس شهر فرگوسن آمریکا از وقوع تیراندازی در جریان دومین سالگرد کشته شدن «مایکل براون»، نوجوان سیاه پوست آمریکایی خبر داد.

بر اساس گزارش های رسیده، درگیری میان نیروهای پلیس و معترضین از آنجا شروع شد که نیروهای پلیس به جمعیت کمی که برای زنده نگه داشتن یاد «مایکل براون» به محل کشته شدن او آمده بودند، دستور داد تا محل را ترک کنند.

«جف اسمال»، یکی از سخنگویان شهر فرگوسن در اینباره گفت که پلیس در پی دریافت گزارش مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی در محل تظاهرات حاضر شده است.

به گفته خبرنگاران حاضر در محل، یکی از معترضین توسط سرنشینان یک اتومبیل های گذری مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

گفتنی است، تیراندازی به «مایکل براون» در ۹ اوت ۲۰۱۴ در شهر فرگوسن ایالت میزوری آمریکا روی داد. براون ۱۸ ساله پس از آنکه حداقل شش مرتبه هدف شلیک «دارن ویلسون»، افسر پلیس ۲۸ ساله شهر فرگوسن، قرار گرفت جان باخت. «براون» مسلح نبود و سوء سابقه نیز نداشت.

بنا بر اظهارات اداره پلیس شهر فرگوسن، «بروان» مظنون به دست داشتن در سرقتی بود که چند دقیقه پیش از تیراندازی رخ داده بود. با وجود این ادعا شد تماس اولیهٔ «ویلسون» و «براون» ربطی به سرقت نداشته است. اما پلیس ویدئوی انجام سرقت را منتشر کرد. ادارهٔ پلیس شهر چندین بار روایتش از ماجرا را تغییر داده ‌است.

«ویلسون» چهار سال در اداره پلیس شهر فرگوسن و دو سال در اداره پلیس دیگری خدمت کرده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه