English

پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران باج نبود

معاون هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران باج نبوده است گفت: ما برای بازگرداندن گروگان‌ها پولی پرداخت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج، سناتور تیموتی کین که از سوی هیلاری کلینتون به عنوان همراه انتخاباتی او انتخاب شده است گفت: ‌ ما برای گروگان‌ها پولی پرداخت نمی‌کنیم. ما برای بازگرداندن آن‌ها به خانه مذاکره نمی‌کنیم.

او افزود: ما یک ملت قانونمدار هستیم و در صورتی که شکایتی علیه ما وجود داشته باشد و این شکایت قانونی باشد سعی می‌کنیم که از طریق مذاکره به بهترین توافق با طرف مقابل دست یابیم و این کاری است که ما باید همیشه انجام دهیم. این پول بخشی از ۱.۷ میلیارد دلار بدهی آمریکا به ایران در قبال قرارداد تسلیحاتی ایران و آمریکا در سال ۱۹۷۰ بوده است که توسط دولت آمریکا انجام نشد.

در این میان اما جمهوری‌خواهان از هیچ تلاشی برای استفاده سیاسی خود از این موضوع و حمله به دولت اوباما کوتاهی نکردند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از این پرداخت آن را یک فاجعه خوانده است.

کین اما معتقد است که ترامپ سعی دارد از این موضوع به نفع خود بهره ببرد.

او گفت: ‌ میتوانم حدس بزنم که چرا دانن ترامپ تلاش می‌کند تا منافع خود را از قبل این موضوع تامین کند. در مورد این پرداخت باید به دو نکته مهم توجه کرد. اول این که یک شکایت قانونی علیه آمریکا وجود داشت و این که دولت آمریکا توانست با مذاکره ضرری که باید پرداخت می‌کرد را به پایین‌ترین حد خود کاهش دهد.

او افزود: ‌ ما همیشه علیه برخی کشورها در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت‌های خود را مطرح می‌کنیم و شکایت‌هایی نیز علیه ما مطرح می‌شود و ما باید سعی کنیم که از طریق مذاکره به بهترین توافق دست یابیم.

کین ادامه داد: ما پولی که باید را پرداخت کردیم و گروگان‌ها را به خانه برگرداندیم که هر دوی این اقدامات بسیار قابل تمجید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه