English

جنایتکاران جنگی سودان جنوبی محاکمه خواهند شد

واشنگتن هشدار داد، افرادی که در جنگ داخلی سودان جنوبی مرتکب اقدامات وحشیانه و جنایات جنگی شده‌اند، محاکمه و مجازات می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، آمریکا در شکل گیری سودان جنوبی نقش مهمی داشته که در ژوئیه سال ۲۰۱۱ میلادی با تقسیم سودان شکل گرفت.

اما سودان جنوبی در دسامبر ۲۰۱۳ گرفتار جنگ داخلی شد و توافق صلح امضا شده در سال گذشته میلادی در جریان درگیری‌های شدید ماه جاری میلادی در پایتخت این کشور لغو شد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هفته‌های اخیر گزارشات مستندی را از کشتار غیرنظامیان و افزایش تعداد سربازان یونیفرم دار دولت که به زنان و دخترانی که به اردوگاه‌های حفاظت مدنی سازمان ملل برده شده‌اند به صورت انفرادی یا گروهی تجاوز می‌کنند، بدست آورده‌ایم.

سازمان ملل در دو هفته گذشته دست کم ۱۲۰ مورد خشونت جنسی را در جریان مبارزه میان نیروهای دولتی سودان جنوبی و پیروان ریک مچار، رهبر شورشیان ثبت کرده است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: افرادی که مسئول جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و دیگر نقض‌های قوانین بشردوستانه بین‌المللی از جمله دستور یا تحریک خشونت‌ و ترغیب یا مشارکت در انجام جنایت‌ها هستند محاکمه خواهند شد.

این بیانیه به تمامی طرفین خاطرنشان کرد، توافق نامه صلح دادگاه ویژه‌ای را به وجود آورده که نقض قوانین بین المللی در جریان دور گذار جزء حوزه قضایی‌اش محسوب می‌شود.

واشنگتن همچنین خواستار توقف فوری عملیات‌های جنگی و تبعیت کامل از آتش بس اعلام شده در ۱۱ ژوئیه و توافق نامه صلح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه