English

متشکرم که تبریک گفتید

دونالد ترامپ‌، نامزد احتمالی از سوی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ آمریکا، در یک مجموعه واکنش نسبت به وقایع فلوریدا، مواضع متفاوت و عجیبی را اعلام کرد.

متشکرم که تبریک گفتید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از توییتر، حساب توییتر ترامپ که از نخستین لحظات حادثه تروریستی اورلاندو در حال مخابره نظرها و مواضع او بود، ابتدا از این حادثه ابراز انزجار و با قربانیان و خانواده‌های آنها همدردی کرد.

مرحله بعدی واکنش ترامپ، تعجب از طولانی‌شدن این حادثه و انتقاد تلویحی به نیروهای امنیتی بود اما سومین مرحله که از همه عجیب‌تر بود تشکر ترامپ از هوادارنش برای پیام‌های تبریکشان بود.

او در توییتر خودنوشت: «به‌خاطر پیام‌های تبریکی که به دلیل درست بودن موضع من درباره اسلام رادیکال فرستادید، متشکرم، اما من تشکر نمی‌خواهم، من سرسختی و دل و جرأت شما را می‌خواهم.

باید هوشیار باشیم.» او در پیام دیگری هم تنها راه توقف اینگونه وقایع را سرسختی و تصمیمات سرسختانه عنوان کرده بود. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در بیانیه‌ای درباره حادثه خونین اورلاندو واکنش نشان داد اما این واکنش بیشتر متوجه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سیاست‌های او بود.

بیانیه ترامپ با این جمله آغاز می‌شود «دیشب جامعه ما توسط یک تروریست افراطی مسلمان مورد حمله قرار گرفت.» او پس از این حوادث یازده سپتامبر را یادآوری کرد و خطاب به اوباما گفت که دیگر وقتش شده روراست باشی.

او از رئیس جمهوری آمریکا به خاطر به‌کار نبردن عبارت «اسلام افراطی» به شدت انتقاد کرد و در ادامه بیانیه‌اش قاتل فلوریدا را فرزند یک سیاستمدار افغان معرفی کرد که قبلا رسما حمایت خود از طالبان این کشور را اعلام کرده و حتی تلاش کرده برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کاندیدا شود.

او مدعی شد براساس نظرسنجی‌ها ۹۹ درصد از مردم افغانستان خواستار اجرای قوانین شریعت هستند که این به معنی حمایت از اسلام افراطی‌ای ست که در آن زنان،‌ همجنس‌گرایان، مسیحیان و سکولارها اعدام می‌شوند.

ترامپ در این بیانیه گفت اگر هیلاری کلینتون پس از این حادثه باز هم نتواند عبارت «اسلام افراطی» را به زبان بیاورد، باید از انتخابات آمریکا کناره‌گیری کند.

بیانیه کمپین ترامپ هشدار داد که در صورت انتخاب هیلاری، او صدها هزار خاورمیانه‌ای را به‌عنوان مهاجر به آمریکا می‌آورد که هیچ راهی برای جلوگیری از افراطی شدن نسل بعدی آنها وجود ندارد.

در پایان این بیانیه وعده داده است که اگر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شود، رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهد بود و از نابود شدن کشور به دست مسلمانان مهاجر جلوگیری خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه