English

آتش‌بس ۳ ساعته برای کمک رسانی به حلب کافی نیست

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواستار آتش‌بس ۴۸ ساعته برای کمک رسانی به حلب شد.

به گزارش خبرگزاری موج، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که ارسال کمکهای بشردوستانه به حلب، نیازمند آتش بس ۴۸ ساعته است و آتش بس سه ساعته بدین منظور کافی نیست.

وی با بیان اینکه هفته جاری درگیری‌های مسلحانه در سوریه شدت یافته است و غیر نظامیان در دو طرف جبهه در حلب در معرض خطر شدیدی قرار دارند، خواستار ارسال کمکهای پزشکی فوری برای ساکنان این شهر شد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین تاکید کرد که موضوع وقت از اهمیت زیادی برخوردار است.

دی‌میستورا همچنین تاکید کرد که اواخر آگوست زمان مناسبی برای از سرگیری مذاکرات سوری سوری برای رسیدن به راه حل بحران این کشور است.

وی درباره استفاده از گاز کلر در سوریه گفت: در صورتی که استفاده از این گاز سمی ثابت شود، جنایت جنگی محسوب خواهد شد و روسیه و آمریکا باید فورا در این زمینه واکنش نشان دهند.

از سوی دیگر یان ایگلان مشاور دی‌میستورا در یک نشست خبری گفت که سازمان ملل طی امروز و فردا موضوع آتش‌بس ۴۸ ساعته را با هیئت روسی در ژنو بررسی می‌کند.

«سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که به منظور ورود کمکهای بشردوستانه به حلب، عملیات نظامی در این شهر روزانه به مدت ۳ ساعت متوقف می‌شود و این آتش‌بس از روز پنجشنبه اجرایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه