English

یک میلیاردر عربستانی در میان متهمان نخستین جلسه دادگاه سقوط مرگبار جرثقیل در مسجدالحرام

پس از آنکه هیئت تحقیقات و دادستانی کل عربستان تحقیقات خود را ظرف ۲۹۰ روز درباره کشتار حجاج در پی سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تکمیل کرد، امروز(چهارشنبه) یک میلیاردر سعودی به همراه ۱۳ متهم دیگر در نخستین جلسه دادگاه در این پرونده حضور می‌یابند.

یک میلیاردر عربستانی در میان متهمان نخستین جلسه دادگاه سقوط مرگبار جرثقیل در مسجدالحرام

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه عکاظ در شماره امروز خود گزارش داد، از میان متهمانی که امروز در مقابل دادگاه حضور می‌یابند، شش عربستانی و هفت مقیم(دو پاکستانی، یک اردنی، یک فیلیپینی، یک کانادایی، یک فلسطینی، یک مصری و یک اماراتی) هستند و آن‌ها با اتهامِ قصور در کشته شدن ۱۱۰ تن و معلولیت هشت تن و زخمی شدن ۲۱۰ تن و همچنین زخمی شدن ۶۷ تن که اطلاعات در مورد آن‌ها کامل نشده، مواجه هستند.

عکاظ نوشت: دستگاه‌های ذیربط به اطلاعاتی " بسیار مهم و با اهمیت " از جمله تعیین زاویه‌ی جرثقیل در هنگام سقوط دست یافتند. مسئولان با تمامی افراد ناظر و مسئول و متخصصان در زمینه حفظ ایمنی این طرح بازجویی کرده‌اند.

هیئت تحقیقات و دادستانی اعلام کرده است، آنچه که رخ داده یک کوتاهی از سوی متهمان بوده است، به ویژه اینکه در آن هنگام در محوطه‌های مسجدالحرام نمازگزاران و حجاج بسیاری حضور داشتند.

منابع در دادستانی اعلام کردند اتهاماتی که علیه این افراد مطرح است با محوریت بی‌توجهی و نقش داشتن در کشته شدن انسان‌ها و از بین رفتن دارایی‌ها و تخلف در اصول و شروط حفظ ایمنی در این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه