English

«عبدالله دوم» در نشست سران اتحادیه عرب حضور نمی یابد

پادشاه اردن در بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه عرب که از روز دوشنبه در موریتانی آغاز خواهد شد، حضور نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری موج، پادشاه اردن در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است روز دوشنبه در نواکشوط در موریتانی برگزار گردد، حضور نخواهد یافت.

بر اساس این گزارش «عبدالله دوم» پادشاه اردن در نشست سران اتحادیه عرب در موریتانی حضور نخواهد یافت و «هانی الملقی» نخست وزیر اردن ریاست هیئت شرکت کننده این کشور در بیست و هفتمین دوره این نشست را برعهده خواهد داشت.

در همین راستا «سلکو ولد ازیدیه» وزیر خارجه موریتانی نیز در آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که ۲ روز قبل از آغاز نشست سران این اتحادیه کار خود را کلید زده است، اظهار داشت: این نشست در شرایط خاصی برای منطقه عربی برگزار می شود و باید برای دستیابی به راهکاری برای حل مشکلات منطقه رایزنی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این نشست موجب آغاز مرحله جدید برای اقدام مشترک عربی به منظور مقابله با شرایط سخت کشورهای عرب زبان می شود که در رأس مشکلات آن ها گسترش خشونت، اقدامات طائفه ای، سلاح و بسیاری از این گونه موارد منفی است و حل این موارد به افزایش تعقل در میان اعراب و تحقق آشتی های عربی - عربی نیازمند است.

وزیر خارجه موریتانی در پایان گفت: مسأله فلسطین همچنان مسأله نخست اعراب است و ما بر اهمیت برقراری صلحی عادلانه و جامع، آزادسازی تمامی اراضی اشغالی و خروج اسرائیل از آن و همچنین برپایی کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ که مورد تایید قطعنامه های بین المللی در این خصوص است، تاکید می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه